آفتاب

دیدار جداگانه نماینده سازمان ملل با طرف‌های یمنی فردا در ژنو

دیدار جداگانه نماینده سازمان ملل با طرف‌های یمنی فردا در ژنو

همزمان با سفر هیات اعزامی عبدربه منصور هادی به ژنو برای مشارکت در مذاکرات صلح یمن، سازمان ملل اعلام کرد که فرستاده این سازمان به یمن قصد دارد روز یکشنبه مذاکرات جداگانه‌ای را با طرف‌های درگیر یمنی جهت رسیدن به دیدگاهی مشترک در ژنو برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، هیات اعزامی دولت مستعفی یمن روز جمعه صنعا را به مقصد ژنو جهت مشارکت در مذاکرات طرف‌های درگیر یمنی ترک کرد.

مذاکرات ژنو درباره یمن که به روز دوشنبه موکول شده با هدف حل اختلافات میان طرف‌های درگیر یمنی و پایان دادن به جنگ در این کشور در ژنو برگزار می‌شود.

هیات دولت مستعفی یمن در مذاکرات ژنو متشکل از ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی، عزالدین الاصبحی وزیر حقوق بشر، فهد کفاین وزیر شیلات، عبدالوهاب الحمیقانی، دبیرکل حزب الرشاد، عبدالعزیز جباری، دبیرکل حزب عدالت و توسعه و احمد المیسری و عثمان مجلی، از دیگر شخصیت‌های یمنی است.

در همین راستا، احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن تصمیم دارد فردا (یکشنبه) مذاکرات جداگانه‌ای را با طرف‌های درگیر یمنی در ژنو جهت فراهم آوردن مقدمات برای برگزاری مذاکرات رسمی برگزار کند.

فوزی بر اهمیت مذاکرات و مشارکت طرف‌های مختلف یمنی در این مذاکرات تاکید کرد و گفت: ما امیدواریم که این مذاکرات به حل و فصل اختلافات بینجامد و موجب ایجاد فضای اعتماد و اطمینان میان طرف‌های یمنی و کاهش خشونت در یمن و کمک کردن به ارسال کمک‌های بشردوستانه برای یمنی‌ها شود.

در همین راستا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد ما هنوز توضیح رسمی‌ را از سوی اسماعیل ولد الشیخ درخصوص گروه‌های سیاسی یمنی که در مذاکرات ژنو شرکت می‌کنند، دریافت نکرده‌ایم اما با این حال ما همچنان موضع سابق خود را جهت مشارکت در مذاکرات بدون پیش‌شرط حفظ کرده‌ایم.

همچنین یکی از مسوولان انصارالله یمن اعلام کرد: موافقت تمامی گروه‌های سیاسی یمنی با شرکت در مذاکرات ژنو نشان می‌دهد که هیچ‌گونه مانعی بر سر این مذاکرات وجود ندارد و تنها طرفی که مذاکرات را ناکام می‌گذارد و بر سر آن کارشکنی می‌کند کشورهای تجاوزگر هستند.

وی افزود: رسیدن به راهکار سیاسی برای حل بحران یمن در دست طرف‌های سیاسی داخلی است و تنها چیزی که در حال حاضر مانع اصلی بر سر راه مذاکرات صلح است فشارهای خارجی است. آمریکا و کشورهای ائتلاف عربی مسوولیت کشتن یمنی‌ها را برعهده دارند.

انتهای پیام

کد N854695

وبگردی