آفتاب

ناصری: PMD می تواند بعد از توافق حل شود/ در سال ۲۰۱۱ ما تحت بازرسی های ویژه PMD قرار گرفتیم

ناصری: PMD می تواند بعد از توافق حل شود/ در سال ۲۰۱۱ ما تحت بازرسی های ویژه PMD قرار گرفتیم

سیروس ناصری در نشستی در خصوص بررسی وضعیت مذاکرات هسته ای می گوید: در دوره آقای روحانی، ابتدا بخش فنی یک تصمیمی می گرفت و سپس بخش سیاسی بر آن مبنا عمل می کرد نه اینکه مسئولین بدون در نظر گرفتن ملاحظات فنی شعارهای هزینه ساز سر دهند.

 

هر چه بیشتر به زمان برگزاری دور نهایی مذاکرات هسته ای نزدیک تر می شویم فضای تحلیل حول و حوش چگونگی ابعاد توافق احتمالی هم بیشتر می شود. در آن سمت مخالفان و دلواپسان با تمام قوا و سازماندهی شده تیم مذاکره کننده را می کوبند و از این سو در میان تک حرکت هایی در حمایت از ظریف و یارانش صورت می گیرد. از آن جمله جمعی از خبرنگاران رسانه های مختلف حامی تیم در اقدامی هماهنگ سیروس ناصری و محمد سعیدی را به نشستی دعوت کردند و در آنجا حول روند مذاکرات هسته ای، فراز و نشیب ها و همچنین مشکلات و موانع حصول به توافق به بحث و گفتگو نشستند. به گزارش خبرآنلاین اهم محورهای صبحت های مذاکره کننده پیشین هسته ای و همچنین قائم مقام سازمان انرژی اتمی در زمان غلامرضا آقازاده به شرح ذیل است.  

 

در ابتدا سیروس ناصری مباحث خود را در باره روند مذاکرات هسته ای بیان کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

  

محمد سعیدی قائم مقام سازمان انرژی اتمی در زمان غلامرضا آقازاده هم بخش دیگر این نشست مباحث فنی مربوط به مذاکرات را مورد بررسی قرار داد که مهمترین بخش های آن بدین شرح است.

نگاه به موضوع هسته ای باید ملی باشد

آژانس عملکرد درستی از خود نشان نداد

دست آورد بزرگ لوزان

49308

کد N854672

وبگردی