آفتاب

حضور پوتین در مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی باکو

حضور پوتین در مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی باکو

رئیس جمهوری روسیه به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه اولین دوره بازی های اروپایی که در جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد، به باکو سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، اولین دوره بازی های اروپایی قرار است طی روزهای ۱۲ تا ۲۸ ماه ژوئن به میزبانی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شود.

۲۵۳ ورزشکار در ۲۰ رشته ورزشی در این دوره از بازی ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره از بازی ها در استادیوم ۷۰ هزار نفری تازه تاسیس شهر باکو برگزار می شود.

به جز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قرار است تعدادی از رهبران کشورهای اروپایی از جمله رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه در کنار الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان جضور داشته باشند.

گزارش ها همچنین از دیدار پوتین با اردوغان در حاشیه این مراسم حکایت دارد. این نخستین دیدار اردوغان با پوتین پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه است.

گفتنی است مشعل اولین دوره بازی های اروپایی در آتشکده ای قدیمی در نزدیکی باکو در روز ۲۶ آوریل روشن شد و در سرتاسر این کشور توسط یک هزار ورزشکار آذری و در مسافت حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری حمل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N854492

وبگردی