آفتاب
وزیر خارجه چک:

لزوم تجدید نظر ناتو و اروپا در استراتژی های امنیتی

لزوم تجدید نظر ناتو و اروپا در استراتژی های امنیتی

وزیر خارجه جمهوری چک تاکید کرد که اتحادیه اروپا و ناتو آمادگی لازم را برای مواجهه با تهدیدات و چالش های امنیتی موجود در منطقه نداشته و ناتوان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، لوبیومیر زائورالک که در کنفرانسی امنیتی در پراگ سخن می گفت، اظهار داشت: به نظر می رسد که ما متوجه تغییرات نشده و آماده وضعیت موجود نیستیم؛ این تغییرات به اندازه ای مهم و سریع هستند که لازم است در استراتژی امنیتی اتحادیه اروپا و ناتو تجدید نظر کنیم.

وی توضیح بیشتری درباره چالش های امنیتی موجود برای اتحادیه اروپا و ناتو نداد اما به نظر می رسد که تهدیدات تروریستی مهم ترین این مسائل باشند. پیش از این نیز میلوس زمان، رییس جمهوری چک تاکید کرده بود که علیرغم تنش های اخیر، روسیه بازیگری استراتژیک و شریکی مهم برای اروپا به ویژه در زمینه همکاری های امنیتی است.

وی خاطرنشان کرده بود تحریم های غرب علیه مسکو غیرسازنده است. گفتنی است ماه گذشته علیرغم آنکه بسیاری از رهبران اروپایی به دلیل اختلاف با روسیه بر سر اوکراین دعوت مسکو برای حضور در مراسم جشنهای روز 9 می (روز پیروزی ارتش سرخ بر آلمان نازی) را رد کرده بودند، زمان در این جشن ها شرکت کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N854468

وبگردی