آفتاب
پنتاگون:

هزینه جنگ علیه داعش به بیش از 2.7 میلیارد دلار رسیده است

هزینه جنگ علیه داعش به بیش از 2.7 میلیارد دلار رسیده است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، هزینه های ایالات متحده در جنگ علیه داعش در سوریه و عراق از سال گذشته تا کنون به بیش از 2.7 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون با صدور بیانیه ای که نسخه از آن در اختیار روزنامه «آسوشیتد پرس» قرار گرفت، عنوان کرد: وزارت دفاع از زمان شروع حملات هوایی علیه گروهک داعش در عراق و سوریه بیش از 2.7 میلیادر دلار هزینه کرده است. بر این اساس میانگین هزینه های روزانه این حملات به 9 میلیون دلار می رسد.

آسوشیتد پرس با اشاره به اینکه این اولین بار است وزارت دفاع آمریکا به جزئیات هزینه های خود در جنگ علیه داعش می پردازد، افزود: نیروی هوایی دو سوم کل هزینه ها یعنی 1.8 میلیادر دلار را به خود اختصاص داده است و هزینه روزانه جنگ، عملیات شناسایی و دیگر مأموریت ها به 5 میلیون دلار می رسد.

این در حالی است که حملات هوایی ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضدداعش نتیجه ای عملی نداشته و تروریست های همچنان به فعالیت در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق ادامه می دهند. دولت آمریکا در دهم ژوئن اعلام کرد که تأسیس پایگاه نظامی جدید در الانبار را به بهانه کمک به ارتش عراق برای مقابله با داعش بررسی می کند.

گفتنی است تلاش های گروهک تروریستی داعش در دست گرفتن عراق و سوریه باعث نگرانی جامعه بین الملل شده است و تعدادی از کشورها نسبت به تلاش های این گروهک ابراز نگرانی کرده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N854460

وبگردی