آفتاب

چوب حراج داعش بر نسخه های خطی قدیمی

چوب حراج داعش بر نسخه های خطی قدیمی

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد گروهک تروریستی داعش اشیاء باستانی و نسخه های خطی قدیمی را که از عراق و سوریه به سرقت برده، از طریق شبکه های اجتماعی به فروش می رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «کریستین تودی» با اشاره به فروش آثار باستانی به سرقت رفته توسط داعش در سوریه و عراق ، تاکید کرد این گروهک از طریق فروش این آثار میلیون ها دلار به دست آورده است.

این روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت، گروهک داعش اشیاء باستانی و نسخه های خطی به زبان های آرامی و عبری را که از موزه ها و مناطق باستانی و کنیسه ها در عراق و سوریه به سرقت برده، از طریق شبکه های اجتماعی به فروش می رساند. در همین راستا سایت فیس بوک صفحات مربوط به فروش آثار باستانی مثل سکه های قدیمی، مجسمه ها و نسخه های خطی را مسدود کرده است.

کریستین تودی با اشاره به اینکه داعش از طریق فروش آثار باستانی میلیون ها دلار به دست آورده است، افزود: عناصر مسلح داعش از شبکه های خاص خود برای ارتباط با مشتری ها خرید آثار باستانی استفاده می کنند.

این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه اشیای باستانی به سرقت رفته به ترکیه و لبنان منتقل شده و در آنجا برای فروش به نمایش گذاشته می شود، نوشت: واردات اشیای باستانی از خاورمیانه و شمال آفریقا به آمریکا از ابتدای سال 2011 تا 2013 به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

در ماه مارس نیز روزنامه تایمز انگلیس اعلام کرد گروهک داعش آثار باستانی را که در عراق و سوریه به سرقت برده است از طریق پایگاه الکترونیکی «ای بی» به فروش می رساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N854444

وبگردی