آفتاب
امام جمعه موقت رشت:

سیره اخلاقی آیت‌الله امینیان می‌تواند سرمشق خوبی برای طلاب حوزه‌های علمیه باشد

سیره اخلاقی آیت‌الله امینیان می‌تواند سرمشق خوبی برای طلاب حوزه‌های علمیه باشد

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه از دانشگاهیان و دانشجویان علم کشاورزی انتظار داریم به سمت کشاورزی و صنایع مرتبط با آن پیش بروند، گفت: باید صنایع با توجیه کشاورزی در استان گیلان احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر، جاده ایمان و مسیر مومن شدن را سخت، لغزنده و صعب العبور دانست و اظهار کرد: تقوی الهی دستگیره محکمی برای انسان در این مسیر است. تقوی نگه داشتن حرمت صاحب هستی است و انسان تا زمانی که تقوی الهی نداشته باشد، سردرگم و گمراه خواهد بود.

وی با اشاره به عظمت و فضیلت ماه شعبان، افزود: دعا و استغفار کردن، دستگیری از نیازمندان، تلاوت فراوان قرآن، ادای امانت و حق الناس، ترک گناه بیرون کردن کینه مردم از دل، ترس از خدا و توکل در آشکار و نهان از جمله سفارشات امام رضا(ع) در ماه شعبان است. باید روزهای باقیمانده از این ماه با فضیلت را غنیمت بشماریم و با توبه از گناه و خطا مخلصانه به استقبال ماه رمضان برویم، زیرا تمامی لحظات این ماه عظیم فرصت عبودیت و بندگی است. همچنین روحانیون و مبلغان باید در ماه مبارک رمضان با شناسایی آسیب ها به شبهات جوانان پاسخ دهند.

این کارشناس دینی بندگی را عزت انسان مومن دانست و تصریح کرد: عزت از جانب خداوند عزیز است و مقامات دنیوی عزت آفرین نخواهند بود. توبه و استغفار یکی از کلیدی ترین اعمال در ماه شعبان به حساب می آید و مومنان باید راز و نیاز با خدا را جدی بگیرند و با دعا و استغفار به مقام بندگی برسند.

امام جمعه موقت رشت در خطبه دوم با اشاره به نامگذاری سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری، ادامه داد: امیدواریم با تلاش مردم و مسئولان در مسیر رضایت الهی همراه با رهنمودهای رهبر انقلاب حرکت کنیم و پشت سر ولی امر مسلمین نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر باشیم و با اخلاص رفتار انقلابی خود را به نمایش بگذاریم.

وی رحلت روحانی عالیقدر حضرت آیت الله امینیان را تسلیت گفت و اضافه کرد: این عالم وارسته بزرگمرد عرصه فقه، فلسفه، کلام، عرفان و ادب بود و سال های عمر پربرکتش را صرف تعلیم و تربیت و مبارزه و مجاهدت بر علیه طاغوت کرده است لذا سیره اخلاقی و عملی آیت‌الله امینیان می‌تواند سرمشق خوبی برای طلاب حوزه‌های علمیه باشد. قطعا ضایعه از دست دادن آیت الله امینیان جبران ناپذیر است. درگذشت این فقیه سعید را به مقام معظم رهبری، علمای اعلام و ملت مسلمان ایران به ویژه گیلان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

حجت الاسلام پوررضا با بیان اینکه پیکر این عالم مجاهد و پدر شهید روز گذشته تشییع و خاکسپاری شد، عنوان کرد: آیت الله امینیان باعث افتخار استان گیلان است، زیرا خیلی از فرصت ها را کنار گذاشت تا همه چیز را برای انقلاب اسلامی حفظ کند. امروز آثار و تالیفات فراوانی در باب اخلاق اسلامی از این فقیه فرزانه بر جای مانده و لذا بر ماست تا از این کتب مفید بهره برداری لازم را داشته باشیم.

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی بیابان زدایی و هفته کشاورزی اشاره و بیان کرد: اگرچه در گیلان بیابان نداریم، اما باید قدر باران و جنگل ها و موهبت های الهی این سرزمین را بدانیم. جهاد کشاورزی باید باید برای مقرون به صرفه بودن کشاورزی و ایجاد اشتغال نگاه جهادی به کشاورزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جنگ های آینده جنگ آب و غذا است، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش فائو گیلان می‌تواند غذای 50 میلیون نفر را تامین کند لذا از دانشگاهیان و دانشجویان علم کشاورزی انتظار داریم به سمت کشاورزی و صنایع مرتبط با آن پیش بروند و برای توسعه کشاورزی و منابع آبی استان برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی کنند. باید صنایع با توجیه کشاورزی در استان گیلان احداث شود.

حجت الاسلام پوررضا درخصوص مذاکرات هسته ای و روند نگران  کننده کارشکنی های آمریکا، یادآور شد: فریب و دروغ در قاموس دولتمردان آمریکایی است، اما با ورود نمایندگان مجلس در تایید توافقنامه هسته ای همه نگرانی ها برطرف می شود، چراکه تمام توافقنامه ها باید در مجلس به تصویب برسد. دولتمردان نیز باید بصیرت به خرج دهند و خط قرمزهای مقام معظم رهبری را در نظر بگیرند.

امام جمعه موقت رشت در پایان از برگزاری گردهمایی بزرگ سالانه علما، ائمه جمعه و طلاب گیلان در مصلی رشت خبر داد و گفت: طلاب و روحانیون باید با مطالعه میدانی موضوعات به بررسی آسیب های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای بپردازند و با بیان احکام شرعی منطبق با توضیح المسائل جوانان را مسئله محور و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

انتهای پیام

کد N854370

وبگردی