آفتاب

اشتون کارتر:‌ آمریکا خواهان همکاری نظامی پایدار با چین است

اشتون کارتر:‌ آمریکا خواهان همکاری نظامی پایدار با چین است

وزیر دفاع آمریکا در ملاقات با یک ژنرال ارشد چین بر درخواست واشنگتن مبنی بر توقف مناقشات ارضی در منطقه دریای چین جنوبی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با ژنرال فان چانگ‌لونگ، معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین دیدار کرد. در این دیدار وزیر دفاع آمریکا بر تعهد کشورش در قبال ایجاد رابطه نظامی پایدار با چین تاکید کرد.

پنتاگون به نقل از وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، واشنگتن متمایل است که این روابط بر مبنای تمایل مشترک در راستای تعمیق همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف باشد.

کارتر با اشاره به نگرانی‌های آمریکا درباره تنش‌ها در دریای چین جنوبی خواهان آن شد که چین و دیگر کشورهای منطقه از نظامی‌سازی مناطق مورد مناقشه پرهیز نموده و راهکاری مسالمت‌آمیز مطابق با قوانین بین‌المللی در پیش گیرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد که کشورش به دنبال آن است تا یادداشت تفاهمی را با هدف جلوگیری از تنش‌ها در عملیات‌های هوایی با چین امضا کند.

سفر معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین به آمریکا شامل دیدار با وزیر دفاع این کشور بود. همچنین قرار است فان چانگ‌لونگ با برخی دیگر از مقام‌های آمریکایی از جمله سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت اوباما دیدار کند.

انتهای پیام

کد N854334

وبگردی