آفتاب

شکست ائتلاف مخالفان سوری برای وحدت

شکست ائتلاف مخالفان سوری برای وحدت

واحد مرکزی خبر نوشت:

تلاش های خالد خوجه رئیس ائتلاف مخالفان سوری برای وحدت میان گروههای مسلح مخالف به ویژه وحدت گروههای مسلح فعال در مناطق جنوبی سوریه، شکست خورد.

 پایگاه اینترنتی «زمان الوصل» وابسته به مخالفان سوریه به نقل از منابع آگاه خبر داد:« خوجه در یک نشست سری در امان که در آن زهران علوش به نمایندگی از گروه جیش الاسلام حضور داشت حاضر شد اما هیچ نماینده ای از گروه شبه نظامی ارتش آزاد در این نشست حاضر نشد.


چنانچه  برای برگزاری نشست شرط شده بود تا  افرادی چون رئیس ستاد مشترک و وزیر دفاع( در دولت ادعایی مخالفان) نیز در آن حضور یابند اما تنها فردی که در  نشست حاضر شده بود زهران علوش بود.


این منابع افزودند: ارتش به اصطلاح آزاد حضور خود را در این نشست مشروط کرده بود اما خالد خوجه نتوانست شرط مورد نظر ارتش آزاد را بر آورده سازد در نتیجه نیز نشست امان را تحریم کرد.


هم زمان با نشست امان نشستی با حضور گروههای مسلح فعال در شمال سوریه در ترکیه برگزار شده بود که گفتگوها در این نشست از راه دور و از طریق اسکایپ انجام می شد.


در نشست ترکیه گروههایی چون فیلق حمص، صقور الغاب(شاهین های جنگل)، فرسان الحق (جنگجویان یا سوارکاران حق)، عزت، جیش الاسلام، احرار الشام،الفرقه(گروه)13، اجناد الشام (سربازان شام)،  فیلق القدس و صقور الشام(شاهین های شام) حضور داشتند اما خالد خوجه برای برگزاری این نشست، با ریاست ستاد مشترک یا وزارت دفاع(در دولت موقت مخالفان) مشورت نکرده بود که این کار بر خلاف قوانین تشکیلاتی است در نتیجه برگزاری چنین نشستی می تواند اختلافات جدیدی را در میان ائتلاف مخالفان سوری به همراه داشته باشد.

52261

کد N854236

وبگردی