آفتاب
اجمالی/ آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

لزوم توجه به سبک زندگی دینی/اجرای قانون و کارفرهنگی بایدتوام باشد

لزوم توجه به سبک زندگی دینی/اجرای قانون و کارفرهنگی بایدتوام باشد

​خطیب نماز جمعه تهران با تأکید برضرورت توجه به سبک زندگی دینی در جامعه گفت:جوانان فطرت حقیقت‌طلب دارند وباید آنها را درمسائل فرهنگی اقناع کرد البته کار فرهنگی واجرای قانون باید باهم باشدتا نتیجه بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان و با اشاره به روایاتی درباره شأن و منزلت این ماه گفت: رهبر معظم انقلاب، از ماه رمضان به عنوان قطعه ای از بهشت در این دنیای سوزان مادی یاد کردند.

وی تأکید کرد: همه خود را آماده کنیم تا از این ماه به بهترین شکل استفاده کنیم؛ این، بستگی به همت میهمان دارد که چگونه از این میهمانی استفاده کند. خود را در فرصت باقی مانده از ماه شعبان آماده کنیم تا با معرفت وارد ماه رمضان شویم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به موضوع «سبک زندگی» اظهار داشت: از جمله اصول سبک زندگی دینی این است که فضا، فضای حاکمیت ارزش‌های دینی شود؛ این مسئله یعنی حاکمیت دین، دو راه دارد که یک راه آن، تبیین فضایل و ارزش‌های دینی است که بهترین فصل آن نیز، ماه رمضان است که خطبا و مبلغان در میان مردم حاضر می‌شوند.

آیت‌الله خاتمی افزود: دومین راه برای حاکمیت دین در جامعه، این است که با عمل خود مردم را به دین دعوت کنیم و خودمان ارزش های دینی را به خصوص در عرصه اجتماع، تجلی ببخشیم؛ اگر سخن از راستگویی است، خودمان راستگو باشیم و اگر صحبت از عمل صالح هست، خودمان عمل صالح داشته باشیم.

وی در همین رابطه با اشاره به روایتی از زندگی امیرالمومنین (ع) و سیره ایشان در برخورد با افراد و پاسخ به شبهات تصریح کرد: در عرصه فرهنگ و درباره شبهات فرهنگی، باید به دقت عمل کرد؛ جوان، فطرت حقیقت‌طلب دارد، راه جذب او، اقناع است؛ اینطور نیست که تا جوانی سؤالی مثلا درباره «ولایت فقیه» ولو به صورت تند مطرح کرد، بگوییم تو ضد ولایت فقیه هستی و سریع و تند جواب او را بدهیم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حتی در عرصه مسائل اخلاقی و اجتماعی، اگر دختری بدپوشش بود، راه این است که پدر و مادر و معلم او را اقناع کنند که اگر اقناع شد، دیگر نیازی به تأکید نیست.

خطیب جمعه تهران در عین حال تأکید کرد: کار فرهنگی و اجرای قانون باید همراه با هم پیش برود تا جواب بدهد.

 

ادامه دارد...

کد N854208

وبگردی