آفتاب
دستور کار کمیسیون‌های مجلس در هفته آینده

پرونده استیضاح فانی روی میز کمیسیون آموزش مجلس

پرونده استیضاح فانی روی میز کمیسیون آموزش مجلس

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هفته آینده در جلسه روز یکشنبه خود موضوع استیضاح فانی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هفته آینده در جلسه روز یکشنبه خود موضوع استیضاح فانی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کمیسیون آموزش

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با حضور متقاضیان استیضاح و وزیر، روز یکشنبه در دستور کار جلسه کمیسیون آموزش خواهد بود.

جلسه مشترک کارگروه‌های کمیسیون با مشاورین به منظور بررسی پیشنهادات قانون ششم توسعه، بررسی مشکلات دانشگاه فرهنگیان ، بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و بررسی اجرای ماده 23 قانون برنامه پنجم از دیگر دستور کارهای جلسات کمیسیون آموزش در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در جلسات هفته آینده خود طرح شفاف‌سازی اعلام کتبی نتایج آزمون‌های استخدامی به داوطلبان، طرح پرداخت حق فوق العاده ماموریت‌های سفرهای خارج از کشور مقامات و کارکنان دولت، بررسی لایحه تمدید مهلت آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و بررسی راهکارهای رفع مشکلات بازنشستگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کمیسیون اقتصادی

انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص سهام عدالت و عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند نیز در دستور کار جلسات هفته آینده کمیسیون اقتصادی خواهد بود.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین نشستی را با فرماندهی و معاونین پدافند هوایی خاتم الانبیاء خواهند داشت و گزارش عملکرد آن‌ها را استماع می‌کنند.

کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی مهران، اردبیل و بوشهر هم از دیگر دستورکارهای جلسات کمیسیون اقتصادی در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز قرار است در هفته آینده دو نفر از نمایندگان را جهت معرفی به مجلس برای عضویت در هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت و دو نفر دیگر را برای عضویت در هیأت امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی انتخاب کنند.

استماع گزار ش رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز از دیگر دستورکارهای جلسه کمیسیون امنیت در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس نیز در هفته آینده بررسی قیمت سوخت شناورهای دریایی را باحضور مسئولین و کارشناسان مربوطه در دستور کار دارد.

اعضای این کمیسیون در خصوص طرح اجازه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی نیز اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

بررسی طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران، دعوت از وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ‌گویی به سوالات یکی از نمایندگان و دعوت از رئیس کمیته امداد برای ارائه گزارش عملکرد برنامه‌های آتی از دیگر دستورکارهای جلسه کمیسیون انرژی در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در هفته آینده اصلاح ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، شفاف‌سازی اعلام کتبی نتیجه آزمون‌های استخدامی و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح را در دستور کار دارند.

دعوت از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های سال جاری بنیاد و دعوت از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ارائه گزارش مربوط به ساختار و تشکیلات جدید سازمان و اقدامات به عمل آمده در مورد تبصره 20 قانون بودجه سال 94 از دیگر دستور کارهای کمیسیون برنامه و بودجه در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون بهداشت و درمان

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در هفته آینده با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین وی نشست مشترکی خواهند داشت.

اعضای این کمیسیون همچنین از مسئولین وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای ارائه گزارش در خصوص نحوه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع دعوت کرده‌اند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی

کمیسیون شوراها و امور داخلی نیز طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی و بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس را در هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهند.

وزیر کشور نیز قرار است هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در این کمیسیون حضور یابد.

کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته آینده رسیدگی به شور دوم طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات و استماع گزارش مسئولان اپراتورهای تلفن سیار در خصوص میزان استفاده از توان ساخت داخل را در دستور کار دارند.

بررسی طرح اصلاح ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، استماع گزارش وزیر ارتباطات در خصوص عملکرد سال 93 و برنامه‌های سال 94 این وزارتخانه و استماع گزارش انجمن صنفی تولید کنندگان ماکارونی در خصوص مشکلات این صنف از دیگر دستورکارهای کمیسیون صنایع در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون عمران

کمیسیون عمران مجلس نیز در هفته آینده بررسی تقاضای استیضاح آخوندی وزیر راه را در دستور کار دارد.

اعضای این کمیسیون همچنین از آخرین وضعیت امور استانی سیستان و بلوچستان بازدید خواهند کرد.

کمیسیون فرهنگی

کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در هفته آینده اعضای هیأت رئیسه کمیسیون مشترک قضایی و حقوقی و فرهنگی جهت رسیدگی به طرح صیانت از عفاف و حجاب را انتخاب می‌کنند.

بررسی طرح حمایت از مدیریت،‌ احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌ها هم از دیگر دستورکارهای کمیسیون فرهنگی در هفته آینده خواهد بود.

کمیسیون قضایی و حقوقی

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم در هفته آینده به بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم، لایحه موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین ایران و تاجیکستان، لایحه موافقت نامه استرداد مجرمان بین ایران و قبرس و لایحه معاهده بین ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس می‌پردازد.

این کمیسیون همچنین در هفته آینده اعضای هیأت رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت از حجاب و عفاف را انتخاب می‌کنند و نشست مشترکی با مسئولان کمیته امداد خواهد داشت.

کمیسیون کشاورزی

نشست با محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه برای بررسی مسائل زمین خواری و حقوق بیت المال نیز دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس در هفته آینده خواهد بود.

گزارش کارگروه منتخب در خصوص تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه‌های روغنی نیز در جلسه هفته آینده کمیسیون کشاورزی ارائه خواهد شد.

وزرای نفت و نیرو هم در هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان در جلسه کمیسیون کشاورزی حضور می‌یابند.

اعضای کمیسیون کشاورزی همچنین جلسه مشترکی با رئیس سازمان هواشناسی کشور خواهند داشت تا گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی این سازمان را استماع کنند.

انتهای پیام

کد N854169

وبگردی