آفتاب

حزب‌الله لبنان کشتار دروزی‌های سوریه را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان کشتار دروزی‌های سوریه را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان کشتار ده‌ها تن از دروزی‌های ساکن ریف ادلب در سوریه توسط جبهه النصره، را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه المنار لبنان، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت کشتار دروزی‌های حومه ادلب سوریه گفت: آیا از این گروه‌های تروریستی و منحرف که با القاعده در ارتباط هستند و تفکرات خود را از آنان می‌گیرند انتظاری جز آدم‌کشی، خونریزی، هتک حرمت انسان‌ها، ترساندن شهروندان بی‌دفاع و تخلیه شهرها می‌توان داشت؟

حزب‌الله در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: در شرایط سخت کنونی صبر بر مصیبت‌ها و حفظ وحدت در مقابل طرح‌های تجزیه طلبانه و تقسیم کشورها و ایجاد تفرقه میان مردم از هر چیزی مهمتر است.

گروه ترروریستی النصره، شاخه القاعده در سوریه اخیرا بیش از 40 تن از دروزی‌های سوریه در روستایی در حومه استان ادلب را اعدام کرده است که این امر نگرانی‌ها درباره سرنوشت قوم دروز دراین کشور را که از پیوستن به مخالفان سرباز زده‌اند، افزایش داده است.

حزب‌الله از خانواده‌های کشته شدگان این حادثه تروریستی خواست صبر پیشه کنند.

حزب‌الله در ادامه با اشاره به طمع‌ورزی رژیم صهیونیستی برای جلب‌نظر طایفه دروزی‌ و فراخوان برای حمایت از آنان نسبت به عملکرد فریب‌کارانه و منافقانه دشمن صهیونیستی هشدار داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: رژیم صهیونیستی خود یکی از هم‌پیمانان اصلی گروه‌های تروریستی است که با اسلحه و حمایت سیاسی از آنان باعث گسترش نفوذ این گروه‌های در جنوب سوریه شده‌ است.

مذهب دروز را می‌توان یکی از مذاهب توحیدی نزدیک به مذهب اسماعیلیه به حساب آورد که پیروان آن در سوریه، لبنان، فلسطین و سرزمین‌های اشغالی پراکنده شده‌اند.

انتهای پیام

کد N854166

وبگردی