آفتاب
نشست گروه نگرش استراتژیک روسیه و جهان اسلام

اعلام آمادگی پوتین برای کمک به جهان اسلام برای مبارزه با تروریسم

اعلام آمادگی پوتین برای کمک به جهان اسلام برای مبارزه با تروریسم

نشست گروه نگرش استراتژیک روسیه و جهان اسلام روز گذشته (پنج‌شنبه) توسط دبیرخانه این کنفرانس در روسیه با حضور مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو و آیت الله اراکی، رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نشست بین‌المللی با سخنان افتتاحیه از سوی رستم مینی خانوف، رییس‌جمهوری تاتارستان آغاز به کار کرد.

مینی خانوف با اشاره به چالش‌های موجود در جهان اسلام نظیر؛ درگیری‌های قومی و مذهبی بر ضرورت نزدیکی میان روسیه و جهان اسلام بر اساس دو محور تمدنی و دینی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و آموزشی تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه، پیام پوتین رییس‌جمهور این کشور را قرائت کرد که در این پیام پوتین بر همکاری روسیه با کشورهای جهان اسلام در راستای ارتقای رشد و توسعه این کشورها وهمزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

پوتین با اشاره به چالش‌های موجود در جهان اسلام بر آمادگی روسیه در جهت مساعدت به کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم، درگیری‌های داخلی و منطقه‌یی تاکید کرد.

ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی در این نشست گفت: تعامل جهان اسلام با روسیه باعث ایجاد توازن قدرت در جهان می‌شود.

وی همکاری جهان اسلام با روسیه را فراتر از مقابله با چالش‌های منطقه در جهت رشد و توسعه کشورهای اسلامی ضروری دانست.

قابل ذکر است این اجلاس دو روزه با حضور 30 شخصیت علمی، سیاسی و اجتماعی از 27 کشور جهان اسلام تشکیل شده است و قرار است در پایان این نشست یک بیانیه در راستای ارتقای همکاری‌های میان روسیه و جهان اسلام صادر شود.

انتهای پیام

کد N854080

وبگردی