آفتاب
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحت فشار یا رابطه با پیمانکاری قرار داد نبسته است

دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحت فشار یا رابطه با پیمانکاری قرار داد نبسته است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی، پایه و اساس سیستم مدیریتی هرسازمانی است، گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را برای دانشگاه تدوین کرده‌ایم.

دکتر جابر نبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان،با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی پایه و اساس سیستم مدیریتی هرسازمانی است،گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را برای دانشگاه تدوین کرده‌ایم.

وی اولین موضوع مورد نظر در برنامه‌ریزی کوتاه مدت را تشکیل کمیته بررسی،پایش و ایجاد نظم و انضباط مالی خواند و یادآور شد: صرفه‌جویی در منابع و تعادل هزینه،درآمد توسط واحدهای دانشگاه علوم پزشکی محور اصلی نظم و انضباط مالی است.

وی با تاکید بر تغییرات مدیریتی اخیر صورت گرفته در حوزه مالی و بودجه دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد:این امر هیچ ارتباطی با تخلف مالی در این حوزه‌ها نداشته و شایعاتی بیش نبوده است.

دکتر نبی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید ریاست دانشگاه را در خصوص در اولویت قراردادن پرداخت‌های اعضای هیئت علمی، پرسنلی،پزشکان و سایر مطالبات را نیز یادآور شد و آن را از اولویت‌های کوتاه مدت این معاونت ذکر کرد.

وی ساماندهی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی را از جمله برنامه‌های مهم ذکر کرد و گفت:پروژه‌هایی در اولویت قرار می‌گیرند که دارای ردیف باشند زیرا مقرر شد منابع مالی دانشگاه برای هزینه‌های جاری و مطالبات گذشته مصرف شود.

معاون توسعه دانشگاه حاکمیت قانون و مقررات در انجام معاملات دولتی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود:طی یکسال گذشته نیز فرایندهای معاملات به ویژه برگزاری مناقصه‌ها با زحمات همکاران این معاونت و با نظارت دستگاه‌های نظارتی روند قابل قبولی را طی کرده است.

وی افزود:در سال گذشته هیچ موردی مبنی بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تحت فشار،رانت و یا رابطه با پیمانکاری قرار داد ببندد مشاهده نشده و از این پس هم مشاهده نخواهد شد.

دکتر نبی‌زاده قانون‌مداری،انضباط اداری،حفظ شئونات کارکنان و ارباب رجوع همچنین عدم جذب و بکارگیری نیروها خارج از ضابطه معاونت توسعه را به عنوان خط مشی اداری این دانشگاه ذکر کرد.

وی با بیان اینکه قسمت عمده پرداخت مطالبات پرسنلی از درآمد واحدها و بیمارستان‌هاست،گفت: دغدغه‌های روسای بیمارستان‌ها به عنوان واحدهای اجرایی مستقل در کارگروهی در معاونت توسعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.اما این موضوع دلیل بر این نیست که مسئولین واحدها برای درآمد و هزینه حوزه خود برنامه‌ریزی نداشته باشند.

دکتر نبی زاده یادآورشد: همه این دغدغه‌ها و تلاش‌ها به منظور اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت است که به تعبیر ریاست دانشگاه انقلابی در حوزه سلامت است.

معاون توسعه دانشگاه همچنین تعامل اداره کل بیمه سلامت استان گیلان را با دانشگاه از زمان تصدی مدیرکل جدید این سازمان خوب ارزیابی کرد و افزود:در این راستا پرداختی‌ها رویه مطلوب‌تری داشته که جای تقدیر دارد.

وی افزود:با توجه به این امر که محوریت برنامه‌های دولت تدبیر و امید بحث حوزه سلامت است جا دارد این دغدغه برای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان هم وجود داشته باشد تا در راستای تامین منابع مالی بر اساس اسناد ارسالی بیمه‌شدگان که از دانشگاه علوم پزشکی گیلان خدمات دریافت کرده‌اند، اقدام کند و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و فعالتر در جهت پیشبرد اهداف نظام سلامت گام بردارد. زیرا هدف همه ما ارتقاء سلامت آحاد جامعه و خدمت به مردم عزیز است.

انتهای پیام

کد N854032

وبگردی