آفتاب
ابوترابی‌فرد تاکید کرد:

لزوم افزایش بودجه‌های عمرانی در شهرها

لزوم افزایش بودجه‌های عمرانی در شهرها

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای کاهش هزینه‌های جاری و ستادی مدیریت شود تا هزینه‌های عمرانی و خدمات در شهرها افزایش یابد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای کاهش هزینه‌های جاری و ستادی مدیریت شود تا هزینه‌های عمرانی و خدمات در شهرها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در مراسم افتتاحیه دو پروژه عمرانی فاز دوم بلوار نماز و مسجد حسینیه یزدی‌آبادی، با اشاره به این‌که «بودجه عمرانی، شهرداری و سرمایه‌گذاری در سال جاری، 9 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که معادل با 10 درصد از بودجه‌ی عمومی کشور است» اظهار کرد: از 195 هزار میلیارد عملکرد بودجه عمومی سال جاری، حدود 90 درصد آن جاری(حقوقی و دستمزد) و تنها 10 درصد آن برای فعالیت‌های عمرانی هزینه می‌شود.

وی با بیان این‌که «در سال گذشته بودجه شهرداری مشهد 60 درصد عمرانی، 40 درصد ستاد خدمات بوده است» تصریح کرد: حدود 32 درصد از این 40 درصد صرف خدمات، رفت و روب و آتش‌نشانی شد که مشهد را به یکی از تمیزترین شهرهای دنیا تبدیل کرد همچنین در پایان این دوره سرانه هر فرد در فضای سبز دو مترمربع افزایش یافت که معادل با 6 متر مکعب فضای سبز است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نباید هزینه‌های جاری و ستادی افزایش یابند؛ متاسفانه اداره کشور فقط به درآمدهای نفت متکی بوده و نگاه‌مان به استخراج این محصول و فروش آن است که موجب افزایش بی‌حساب هزنیه‌های جاری می‌شود.

ابوترابی‌فرد با اشاره به این‌که «ایده 110 مسجد مشهد کار فرهنگی ماندگار و با ثباتی است که آن‌ها را به یک نشانه فرهنگی با کارکردهای خود تبدیل می‌کند» عنوان کرد: این مساجد ساخته شده در مشهد یک حرکت سازنده اخلاقی و فرهنگی در کل کشور است.

وی با تاکید بر این‌که «یکی از نعمت‌ها در نظام جمهوری اسلامی خلق یک نظام سیاسی برآمده از آموزه‌های اسلام و مبتنی بر اراده ملت ایران است» افزود: نظامی که با الهام از اصل رهبری، یک نظام اسلامی است و با تکیه بر آراء مردم، مردم‌سالاری بوده که این مردم‌سالاری دینی امروز در مدیریت شهری تجلی یافته است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که شهر را مدیریت می‌کنند در گذشته دفاع مقدس را مدیریت می‌کردند و اکنون با کوله‌باری از تجربه سکان‌دار شهر هستند که نتیجه آن همدلی و همزبانی شورا و شهرداری با مردم است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به این‌که «دفاع مقدس را عناصر سه گانه خلق کردند و اقتدار سیاسی ایران ثمره پیوند عقلانیت و رهبر انقلاب اسلامی است» اضافه کرد: مدیریت جهادی آنچه که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارد مبتنی بر عقلانیت و خردورزی است، اما اگر تلاش با دانش گره نخورد نه تنها اثری ندارد بلکه آثار منفی و شکننده‌ای نیز در پی دارد وهرجا قرآن از عمل صالح یاد می‌کند ایمان را با آن گره می‌زند بنابراین نمی‌توان عمل صالح بدون ایمان داشت.

وی یادآور شد: پس از شکل‌گیری شوراهای اسلامی و مدیریت آنان شاهد یک مدیریت مبنی بر خرد و تعقل و علم هستیم که آثار آن را با توجه به تاریخ گذشته مشهد در 100 سال گذشته تاکنون شاهد بوده و همدلی و همزبانی حول اخلاق و خدمت و تلاش را برای مردم نیاز داریم.

انتهای پیام

کد N853934

وبگردی