آفتاب

رئیس پارلمان عراق با اوبامان و بایدن دیدار می کند

رئیس پارلمان عراق با اوبامان و بایدن دیدار می کند

سخنگوی رئیس پارلمان عراق گفت سلیم الجبوری جمعه با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن معاون اول وی در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، عماد الخفاجی عنوان کرد: موضوع دیدار سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق با اوباما و بایدن کمک های آمریکا به عراق در مبارزه با گروهک داعش و کمک به آوارگان و مسائل دیگر خواهد بود.

وی افزود: سلیم الجبوری ابتدا با جو بایدن در مقر اقامت او در واشنگتن دیدار خواهد کرد. در این دیدار طرفین مسائل مربوط به عراق و چالش های پیش رو و همچنین پرونده آوارگان و کمک های آمریکا در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

سخنگوی پارلمان عراق تصریح کرد: الجبوری سپس به منظور بررسی آخرین تحولات عراق و نیازها و حمایت های ضروری برای کمک به بغداد جهت مبارزه با داعش و از بین بردن پیامدهای منفی ناشی از جنگ از جمله آواره شدن شهروندان، تخریب منازل و نهادهای دولتی و مدنی با باراک اوباما دیدار خواهد کرد.

الجبوری دیروز پنجشنبه با «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و سناتور «لیندسی گراهام» دیدار و اوضاع امنتی عراق به ویژه روند مبارزه با تروریست های داعش و ضرورت تسریع در کمک تسلیحاتی آمریکا به نیروهای عراقی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفتنی است رئیس پارلمان عراق به دعوت رسمی کاخ سفید در 8 ژوئن با هیئت همراه وارد واشنگتن شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853825

وبگردی