آفتاب

طرح ناتو برای ضمیمه کردن بخشی از خاک روسیه به لیتوانی

طرح ناتو برای ضمیمه کردن بخشی از خاک روسیه به لیتوانی

هکرهایی که اخیرا توانسته اند وارد سیستم نیروهای نظامی لیتوانی شوند می گویند این کشور کوچک منطقه بالتیک خود را آماده کرده تا منطقه کالینینگراد روسیه را به خاک خود ضمیمه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گروهی از هکرهای اینترنتی اخیرا توانسته اند وارد سیستم اصلی دفتر نیروهای نظامی لیتوانی شوند. این هکرها می گویند این کشور کوچک در منطقه بالتیک برنامه های بزرگی در سر دارد که از جمله آنها جدا کردن منطقه کالینینگراد از روسیه است.

روزنامه دلفی چاپ لیتوانی با اشاره به اظهارات این هکرها نوشته است که رزمایش های اخیر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کشورهای بالتیک و لهستان به نوعی آماده سازی برای این اقدام بوده است.

بلافاصله پس از انتشار گزارش هکرهای اینترنتی، اطلاعات مورد نظر از روی پایگاه اینترنتی نیروهای نظامی لیتوانی برداشته شد. یکی از سخنگویان وزارت دفاع لیتوانی گفته است که این مساله ناشی از حمله هکرها به پایگاه اینترنتی نیروهای نظامی بوده و در حال حاضر جزئیات آن تحت بررسی است.

این خبر در حالی اعلام شده است که در حال حاضر نزدیک به 2 هزار و 100 نفر از نیروهای ناتو از 9 کشور عضو در بالاترین سطح آمادگی خود در لهستان مستقر بوده و در حال انجام تمرینات نظامی در شمال غرب این کشور هستند.

همچنین قرار است در تابستان امسال، رزمایشی تحت عنوان «سپر متحد» در لهستان برگزار شود که 14 هزار نیروی نظامی از 19 کشور عضو ناتو و سه کشور شریک آن برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853814

وبگردی