آفتاب

خرسندی فرستاده ویژه بان کی مون از بازگشایی گذرگاه رفح

خرسندی فرستاده ویژه بان کی مون از بازگشایی گذرگاه رفح

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در مذاکرات صلح خاورمیانه با استقبال از بازگشایی موقت گذرگاه رفح به مردم غزه، ابراز امیدواری کرد که در آینده کنترل این گذرگاه بار دیگر به مردم فلسطین بازگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، نیکولای ملادنوف در بیانیه ای از این تصمیم مقامات مصری ابراز خرسندی کرد و گفت امیدوار است شرایط امنیتی به گونه ای شود که بازگشایی گذرگاه رفح برای مدت طولانی تری امکان پذیر باشد.

مقامات مصری پس از گفتگوهای اخیر با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی موافقت خود را برای بازگشایی گذرگاه رفح به مدت ۳ روز و در روزهای ۱۳ تا ۱۵ ژوئن اعلام کردند. گذرگاه رفح تنها محلی است که کالاها و مایحتاج مردم غزه امکان ورود به این باریکه را دارد.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود گفت: نیاز برای برداشتن تمام محدودیت ها و بازگشایی گذرگاه رفح همچنان بر سر جای خود باقی است. وی در عین حال تاکید کرد یک راه حل پایدار برای پاسخ به تمام شرایط نیازمند بازگشت کنترل گذرگاه رفح به مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین است.

نماینده بان کی مون تنها راه پایان گرفتن رنج و مشقتی که مردم فلسطین با آن روبه رو هستند را خاتمه اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی و برقراری راه حل دو دولتی دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853812

وبگردی