آفتاب
مقامات وین و برن خبر دادند:

آغاز تحقیقات در مورد جاسوسی سایبری از مذاکرات هسته ای

آغاز تحقیقات در مورد جاسوسی سایبری از مذاکرات هسته ای

مقامات سوئیس و اتریش تصریح کردند در مورد موضوع جاسوسی سایبری از مذاکرات هسته ای ایران که رژیم صهیونیستی دست داشتن در آن را رد می کند، تحقیق می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دفتر دادستانی کل سوئیس در برن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی سوئیس در دوازدهم ماه می یک منزل را در ژنو بازرسی و یک دستگاه رایانه را که در آن برنامه هایی در ارتباط با نفوذ سایبری احتمالی به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 وجود داشت مصادره کردند.

بر این اساس تحقیقاتی مبنی بر دست داشتن افراد ناشناس در عملیات جاسوسی سیاسی شروع شده است. در همین راستا دولت اتریش اعلام کرد: مسئولان در مورد گزارش های مربوط به حملات سایبری به ساختمان های مرتبط با مذاکرات هسته ای ایران تحقیق می کنند.

همچنین سخنگوی دولت اتریش در وین گفت: دفتر حمایت از قانون اساسی و حمایت از مبارزه با تروریسم از این موضوع اطلاع دارند و آن را بررسی خواهند کرد. از سوی دیگر رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در وین گفت، می دانید که این مذاکرات دشمنانی دارد، به همین خاطر مسئله جاسوسی برای ما غافلگیر کننده نیست.

وی افزود: ما تدابیری پیشگیرانه برای مقابله با افشای جزئیات مذاکرات اتخاذ کرده ایم و می توانم بگویم که در این زمینه موفق می شویم. در حالی که گزارش ها از قرار داشتن رژیم صهیونیستی در پشت پرده جاسوسی سایبری از مذاکرات هسته ای حکایت دارد، این رژیم چنین اتهامی را رد می کند.

در همین راستا معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد گزارش های بین المللی در مورد دست داشتن اسرائیل در این مسئله بی پایه و اساس است. با این حال شبکه دو تلویزیون اسرائیل بخش کوتاهی از اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره را پخش کرد که گفته بود: ایرانی ها از مفاد مذاکرات هسته ای با کشورهای بزرگ اطلاع دارند ما نیز در اسرائیل از جزئیات این مذاکرات آگاه هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853755

وبگردی