آفتاب

ابوترابی‌فرد: باید با فروتنی مردم را به سوی خداوند دعوت کرد

ابوترابی‌فرد: باید با فروتنی مردم را به سوی خداوند دعوت کرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی ما به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که سایرین از دین گریزان می‌شوند. در حالی‌که باید با اخلاق، تواضع و فروتنی مردم را به سوی خداوند دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عصر امروز در مراسم نکوداشت آیت‌الله شهسواری با بیان اینکه دعوت به سوی خدا طبق گفته قرآن مبتنی بر بصیرت است، اظهار کرد: بصیرت یعنی اوج قله آگاهی و معرفت.

وی در ادامه افزود: انسان بصیر افق‌های دور را می‌بیند، پیامبر اسلام هم مقصد و هم مسیر و هم راه‌های شناخت خداوند متعال را می‌شناسد و هم مخاطب خود را می‌داند با چه کسی صحبت می کند. پیامبر روش‌های دعوت را می‌شناسد و به همه حوزه‌ها بصیرت دارد.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید دعوت به سوی الله هم وظیفه پیامبر و هم وظیفه سایرین است. یک کاسب، یک زن خانه‌دار، یک کارمند و یک عالم باید داعی الی الله باشد. اما متاسفانه ما به این مسئولیت توجه نداریم.

ابوترابی فرد همچنین با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی دعوت به سوی خداوند آراستگی اخلاقی و رفتار مناسب با مردم است گفت: باید معارف اسلامی براساس مبانی صحیحی برای مردم بیان شود و با اخلاق، تواضع و فروتنی با مردم برخورد کرد. همه ما در حد دانش خود می توانیم داعی الی الله باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: من برخی افسران را در دوران رژیم گذشته می‌شناختم که اعتقادات مذهبی محکمی داشتند، آن‌ها همسرانی متدین در خانه خود داشتند، درواقع همسران آن‌ها داعی الی الله هستند. اکنون نیز بانوان نباید چادرهای مشکی خود را کم ارزش بشمارند. شما بانوان با این چادرها داعی به سوی حجاب و تقوی هستید.

وی با اشاره به سجایای اخلاقی آیت الله شهسواری گفت: مردم چون ایشان را از نظر علمی و اخلاقی ممتاز می‌بینند امروز برای تجلیل از ایشان در اینجا جمع شدند. ایشان همواره با اخلاق نیکو و فروتنی مسلمانان، نمازگزاران و حتی کسانی که به آداب دینی بی‌اعتنا هستند را به سوی خود دعوت می‌کند.

ابوترابی در پایان افزود: امیدوارم همه ما تلاش کنیم با اخلاق مناسب، با حجاب خود، با چشمان پاک خود و عمل صالح خود و با احترام به انسان‌ها آن‌ها را به سوی خداوند دعوت کنیم.

انتهای پیام

کد N853738

وبگردی