آفتاب
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد کرد:

اختصاص 10 درصد منابع بانکی به سه استان زاگرس نشین

اختصاص 10 درصد منابع بانکی به سه استان زاگرس نشین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 10 درصد منابع بانکی کشور در لرستان و دو استان دیگر زاگرس نشین که درگیر معضل بیکاری هستند اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، ایرج عبدی در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی لرستان با بیان این‌که 140 هزار نفر بیکار در استان وجود دارد و این در حالی است که تنها نیم درصد منابع کشور در این استان است، بیان کرد: باید برنامه‎های خاص برای رفع مشکل بیکاری لرستان در نظر گرفته شود.

وی با بیان این‌که 65 درصد منابع کشور در تهران تجمیع شده‏‎اند، اظهار کرد: با تاسیس 140 کارخانه به منظور ایجاد 14 هزار فرصت شغلی در استان، باید 140 هزار میلیارد تومان سرمایه‎گذاری شود.

این نماینده مجلس گفت:با وجود افزایش آمار تولد استان در 30 سال گذشته ، نرخ جمعیت ثابت بوده و مهاجرت مردم از استان موجب برهم خوردن تعادل اجتماعی شده است.

عبدی یادآور شد: فقر و اعتیاد به دلیل بیکاری افزایش یافته و افزایش سن ازدواج جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی در لرستان نگران کننده است.

وی با اشاره به این‌که وقوع خشکسالی از بحران‎های موجود در لرستان است، گفت: با توجه به این‌که اقتصاد بسیاری از مردم استان وابسته به کشاورزی و دامداری بوده، معضل خشکسالی موجب نگرانی شده است.

این نماینده خرم‏‌آباد تاکید کرد: اشتغال باید به عنوان یک موضوع جدی و بحران‎زا در دولت مورد توجه قرار گیرد و محور ویژه‎ای در برنامه ششم برای این مهم اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ارائه مشوق‎های سرمایه‎گذاری در مناطق محروم، پرداخت تسهیلات با نرخ سود کمتر و مدت زمان بازپرداخت طولانی‎تر راهکار رفع مشکل بیکاری است.

این نماینده مجلس گفت: تمرکز 10 درصد از منابع بانکی کشور در سه استان رتبه نخست بیکاری کشور می‎تواند انجام شود.

انتهای پیام

کد N853717

وبگردی