آفتاب

معاون رییس جمهوری : مشکل اشتغال باعدد سازی برطرف نمی شود

معاون رییس جمهوری : مشکل اشتغال باعدد سازی برطرف نمی شود

ایرنا نوشت:


محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیان اجرایی کارخانه لاستیک سازی خرم آباد در جمع خبرنگاران با تاکید بر تولید فضای رقابتی در محیط کسب و کار افزود: قانون رفع موانع کسب و کار حدود 15 روز گذشته به مجلس ارائه شده چراکه دولت راه حل رفع مشکل اشتغال را در سرمایه گذاری جدید، توسعه طرح های موجود و رفع رکود می داند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود با اجرای این قانون شرایط سرمایه گذاری برای بخش خصوصی بیش از پیش فراهم شود تا با همکاری دولت بتوان مشکل بیکاری به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته را برطرف کرد.

وی پاسخ به این سوال مبنی بر هدفگذاری دولت برای ایجاد اشتغال در سال جاری گفت: مشکل اشتغال با عددسازی ها حل نشده و این عددسازی ها راه به جایی نبرده بلکه باید برای افزایش حجم سرمایه گذاری تلاش شود.

وی ادامه داد: دولت برای جبران عقب ماندگی مناطق محروم و لرستان برخی مشوق ها را برای حضور بخش خصوصی در نظر گرفته و امروز نیز طرح لاستیک سازی با حضور بخش خصوصی و هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در خرم آباد اجرایی شده است.

وی همچنین کاهش چهاردرصدی نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم از جمله لرستان را از دیگر مشوق های سرمایه گذاری در این مناطق عنوان کرد.

شریعتمداری گفت: همچنین در بودجه سالهای آینده و برنامه ششم توسعه برای رفع مشکل عدم توازن در نظام توسعه کشور و جبران عقب ماندگی ها مشوق های بیشتری هم گنجانده خواهد شد تا سرمایه گذاری در این مناطق ایجاد شود.

 

2323

کد N853704

وبگردی