آفتاب

حجت‌الاسلام رضایی: موعظه و منبر در کاهش آسیب‌ها هنور حرف اول را می‌زند

حجت‌الاسلام رضایی: موعظه و منبر در کاهش آسیب‌ها هنور حرف اول را می‌زند

عضو جامعه روحانیت شیراز معتقد است که راهکارهایی نظیر تذکر، موعظه و منبر هنوز در جامعه اسلامی ایران، حرف اول را در راهکارهای کاهش‌دهنده آسیب‌ها می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی پنج‌شنبه 21 خرداد در جلسه جامعه روحانیت شیراز که با حضور معاون اطلاعات نیروی انتظامی فارس، برگزار شد، گفت: علی‌رغم تاثیرگذاری موعظه و منبر و تذکر، گاهی نیازمند انجام برخوردهای جدی و قهری هستیم.

وی با تاکید برلزوم توجه تمام مسئولان به دغدغه‌های روحانیت، خاطرنشان کرد: دغدغه‌های روحانیت همان دغدغه‌های مردم است، لذا افرادی که به‌عنوان میهمان در جلسات جامعه روحانیت شرکت می‌کنند، باید به گونه‌ای رفتار کنند که نتیجه این جلسات در اقدامات آنان مشهود باشد.

رضایی با بیان این‌که حوزه تحت نظارت معاونت اطلاعات نیروی انتظامی بسیار وسیع است، اماکن عمومی، مفاسد اجتماعی، گذرنامه و خیریه‌ها را از جمله حوزه‌های نظارتی این معاونت دانست و با یادآوری این‌که بیشترین نگرانی در این ایام، مربوط به تظاهر به روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان است، گفت: درست است که باید برنامه ریزی مدونی برای سالن‌های غذاخوری وجود داشته باشد تا مسافرین و کسانی که عذر شرعی دارند، دچار مشکل نشوند، اما نباید حرمت ماه مبارک رمضان شکسته شود.

وی ادامه داد: بنده شخصا در فرودگاه شیراز مشاهده کردم که حدود ساعت هفت عصر، پرده‌ها جمع آوری و علنا سرو غذا انجام می‌شد و هنگامی که به مسئولین فرودگاه تماس گرفتیم، متاسفانه مسئولیت را متوجه دیگران کردند.

وی با تاکید بر اهمیت حرمت گذاری به ماه مبارک رمضان، به حضور مسافران و گردشگران زیاد در فصل تابستان اشاره و خاطرنشان کرد: افراد زیادی در ماه مبارک رمضان که مصادف با فصل گرما شده، در شیراز رفت و آمد دارند و برخی بدحجابی‌ها و معضلات فرهنگی شهر ناشی از حضور آنان است که باید برنامه‌ریزی‌های متناسب انجام شود و برخورد قهری به تنهایی جوابگو نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برخورد با جرایم مشهود را رسالت اصلی نیروی انتظامی بیان و تصریح کرد: توزیع سی دی های مبتذل در شهر خیلی عادی و فراوان شده است.

رئیس امور مساجد استان فارس گفت: در برخی ادارات از جمله نیروی انتظامی ضرب المثل یک بام و دو هوا وجود دارد، به گونه‌ای که کار برخی افراد را انجام می‌دهند و همان کار را برای افراد دیگر انجام نمی‌دهند و این کار اصولا کار درستی نیست و سبب شکایات مردم به علماء و روحانیون و نماینده ولی فقیه در استان می‌شود و این نارسایی‌ها را از چشم روحانیت می‌بینند.

این مقام مسئول با بیان این‌که متاسفانه مظاهر فساد در شیراز فراوان و خانه‌های مبله سخن رایج جلسات شده است، آوردن سگ در خیابان و سگ گردانی با خودرو را از دیگر مظاهر علنی فساد دانست و افزود: یکی از معضلات دیگر نمایش لباس‌های زیر زنانه بطور علنی در مغازه‌هاست و ظاهرا بر استفاده از مانکن‌های انسان نما هیچ‌گونه نظارتی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N853698

وبگردی