آفتاب

اردوغان خواستار تشکیل فوری دولت ائتلافی شد

اردوغان خواستار تشکیل فوری دولت ائتلافی شد

رئیس‌جمهوری ترکیه چند روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی و ناکامی حزب حاکم در به دست گرفتن اکثریت پارلمان سکوت خود را شکست و از تمامی احزاب سیاسی خواست تا خودخواهی‌ها را کنار گذاشته و دولت تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش آموزان بین المللی در آنکارا خواستار تشکیل فوری دولت شد.

وی گفت: تمامی احزاب سیاسی باید به نتیجه انتخابات پارلمانی روز یک‌شنبه به عنوان خواسته مردم احترام بگذارند.

حزب حاکم عدالت و توسعه که اردوغان یکی از بنیانگذاران آن محسوب می‌شود، به مذاکرات خود با دیگر احزاب برای تشکیل یک دولت ائتلافی ادامه می‌دهد.

اردوغان در این مراسم همچنین گفت: افرادی که آرزوی آشوب در ترکیه داشتند، ناامید شدند و این بدان معناست که ما در مسیر درست قرار داریم.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: مسئولیت من به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب ترکیه در حال حاضر بسیار بزرگتر است و من این مساله را می دانم.

از سوی دیگر، اردوغان 12 ژوئن (22 خرداد) سال جاری میلادی به دعوت الهام علی‌اف، همتای جمهوری آذربایجانی‌اش برای شرکت در مراسم نخستین بازی‌های اروپایی به باکو سفر می‌کند.

سفر اردوغان به جمهوری آذربایجان در زمانی صورت می‌گیرد که کشورش با بی‌ثباتی سیاسی به دنبال ناکامی حزب حاکم عدالت و توسعه در به دست آوردن اکثریت پارلمان مواجه است.

انتهای پیام

کد N853585

وبگردی