آفتاب

ایندیپندنت: داعش در آستانه ساخت نخستین «بمب کثیف» خود است

ایندیپندنت: داعش در آستانه ساخت نخستین «بمب کثیف» خود است

واحدمرکزی خبر نوشت:

ایندیپندت نوشت داعش مواد رادیواکتیو کافی برای ساخت نخستین «بمب کثیف» خود را به دست آورده است.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما در مطلبی به قلم آدام ویتنال در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، بر اساس گزارش های دستگاه اطلاعات استرالیا، گروه شبه نظامی داعش از تاسیسات دولتی مواد رادیواکتیو لازم برای ساخت یک بمب بزرگ و مخرب موسوم به « بمب کثیف» به دست آورده است.
داعش در جدیدترین شماره مجله تبلیغاتی خود به نام« دابق» بلندپروازی های خود را برای توسعه سلاح های کشتار جمعی اعلام کرده است. مقامات دفاعی اندونزی نیز در گذشته درباره احتمال دست یابی این گروه شبه نظامی به یک سلاح اتمی از پاکستان هشدار داده بودند.
به گفته جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا، ناتو به شدت درباره موادی نگران است که داعش از مراکز تحقیقاتی و بیمارستانی- که معمولا در اختیار دولت ها است- به دست آورده است.
تهدید ذخایر سلاح های رادیواکتیو و بیولوژیکی داعش به اندازه ای شدید است که گروه استرالیا- یک گروه متشکل از چهل کشور که خواستار توقف استفاده از سلاح های شیمیایی هستند- هفته گذشته تشکیل جلسه داد.
نگرانی های فزاینده درباره توسعه سلاح های کشتار جمعی داعش به این علت است که کارشناسان هراس دارند فعالیت های این گروه شبه نظامی با آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با گرامی داشت نخستین سالگرد اعلام « خلافت» داعش بیش از هر زمان دیگر افزایش یابد.

4949

کد N853557

وبگردی