آفتاب

پیشنهادات احزاب برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب مطرح شد

پیشنهادات احزاب برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب مطرح شد

پیشنهادات احزاب برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب در مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب مطرح شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیشنهادات احزاب برای اصلاح مواد 15 و 22 اساسنامه خانه احزاب ایران در مجمع فوق‌العاده طرح شد.

جامعه زنان انقلاب با هرگونه تغییر و سهمیه‌بندی در ترکیب شورای مرکزی مخالفت کرد.

حسین عبدالخالقی، نماینده جمعیت اسلامی حامیان مردم استان تهران پیشنهادی مبنی بر استفاده از روش جدولی اعضای تشکل‌ها در شورای مرکزی به طور اتفاقی و تکرار آن پس از 14 سال را طرح کرد.

نبی‌الله احمدلو و علی اکبر قیصری نمایندگان جمعیت حقوق‌دانان ایرانی و کانون ندای همبستگی اصفهان حضور نمایندگان سه گرایش سیاسی متناسب با ضریب وزنی را برای ترکیب شورای مرکزی پیشنهاد دادند.

همچنین حزب عدالت به نمایندگی بیژن ثابتی مطلق، کاهش تعداد اعضای شورای مرکزی به 15 نفر و و رای هر یک از اعضای مجمع فقط به 5 نفر را خواستار شد.

سهیلا مداراتی نماینده حزب مشارکت‌های مردمی استان گیلان افزایش اعضای اصلی شورای مرکزی به 30 نفر را مطرح کرد و امیر اسلامی تبار و پورنامدار از کانون فارغ‌التحصیلان آذربایجان غربی و کانون مهستان افزایش اعضای اصلی شورای مرکزی به 20 نفر را طرح کردند.

یدالله طاهرنژاد از حزب کارگزاران سازندگی ارائه سه لیست 14 نفری از سوی هر یک از سه گرایش اصلاح‌طلب و اصولگرا و سایر احزاب با انتخاب 7 نفر از هر لیست در مجمع را خواستار شد.

در ادامه فریدون قدیری ابیانه از انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا محدودیت انتخاب اعضای مجمع به 7 نفر را طرح کرد. اما مصطفی کواکبیان از حزب مردم سالاری این محدودیت را به 14 نفر خواستار شد.

طاهره نبیری از سازمان معلمان ایران رای اعضای مجمع به 21 نفر و انتخاب 6 نفر بدون گرایش سیاسی و 5 نفراز اصلاح طلبان و 5 نفر از اصولگرایان و 5 نفر از سایر احزاب بر اساس بالاترین رای را پیشنهاد داد. در ادامه پیشنهادات قدرتعلی حشمتیان از جمعیت مستقل ایران اسلامی خواستار ایجاد رای دو فراکسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا به صورت جداگانه به 7 نفر و رای مجمع عمومی به 7 نفر دیگر از بین سایر احزاب را داد.

تبرایی از مجمع فارغ‌التحصیلان استان گلستان رای اعضای مجمع عمومی به 21 نفر و انتخاب 7 نفر از اصلاح طلبان ، 7نفر از اصولگرایان و 7 نفر از سایراحزاب بر اساس بالاترین رای را مطرح کرد.

در ادامه محمدرضا راه چمنی از حزب وحدت و همکاری ملی رای هر یک از 3 فراکسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا و سایر احزاب به صورت جداگانه به 7 نفر را خواستار شد.

حزب موتلفه اسلامی نیز پیشنهادی مبنی بر رای به سه نفر بازرس اصلی و 3 بازرس علی‌البدل از بین سه گرایش از سوی مجمع عمومی و انتخاب بر اساس بالاترین رای ارائه داد.

انتهای پیام

کد N853464

وبگردی