آفتاب

قطع وابستگی ماهواره‌ای صداوسیما به کشورهای خارجی

قطع وابستگی ماهواره‌ای صداوسیما به کشورهای خارجی

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما گفت: امروز به سرعت سیستم STM1 در کشور فعال شده که باعث قطع نهایی به سیستم ماهواره‌ای و قطع وابستگی ماهواره‌ای به کشورهای خارجی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، با حضور معاون امور مجلس و استا‌ن‌های سازمان صدا و سیما، سامانه دیجیتال 20 شبکه تلویزیونی و 13 شبکه رادیویی در مناطق پول، لارما، مرگاب، ایول، شانه تراش و اومال و همچنین استودیوی تلویزیونی غرب مازندران و سیستم سیگنال رسانی stm1 شهرستان چالوس افتتاح شد.

معاون امور مجلس و استا‌ن‌های سازمان صدا و سیما فراگیر شدن شبکه استانی در سطح استان را یکی از ماموریت‌های مهم شبکه استانی دانست و افزود: در استان مازندران به عنوان یک اقلیم در کشور باید زیر ساخت‌های فنی رسانه‌ای در آن انجام پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مقدم میانگین پوشش سامانه دیجیتال در نقاط کور را بالای 85 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان تا پایان سال 94 به 95 درصد خواهد رسید و مرکز مازندران با توجه به میانگین کل کشور دارای رتبه خوبی است.

به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مازندران، وی ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی غرب استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح سامانه دیجیتال و استودیوی تلویزیونی در غرب استان این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب معرفی و عرضه شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما یادآور شد: به برکت شبکه‌های استانی امروزه ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها از جمله استان مازندران احیا شده و دوام و قوام پیدا کرده است که از جمله این موارد می‌توان به احیای زبان محلی مازندرانی اشاره کرد و امیدواریم به این ظرفیت‌ها در رسانه بیش از پیش پرداخته شود.

موسوی‌مقدم افزود: امروز شبکه‌های استانی دارای مخاطبان بین‌المللی بوده که مهمترین تقاضای هموطنان خارج از کشور استفاده از فرهنگ بومی و زبان محلی در برنامه‌های تولیدی است که به عنوان سرمایه فرهنگی باعث عزت و افتخار هموطنان مقیم خارج از کشور محسوب می‌شود.

وی بازگشت به هویت و سرمایه‌های فرهنگی را باعث وحدت و امنیت ملی دانسته و خاطرنشان کرد: این سرمایه‌ها می‌تواند ما را در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی بیمه کند.

این مسئول انتقال سیگنال‌ها از غرب به مرکز استان را باعث استقلال رسانه‌ای کشور دانسته و اظهار کرد: امروز به سرعت سیستم STM1 در کشور فعال شده که باعث قطع نهایی به سیستم ماهواره‌ای و قطع وابستگی ماهواره‌ای به کشورهای خارجی می‌شود و این استقلال باعث افتخار، عزت و سرافرازی کشور شده و اهرم فشار را از دست دشمنان این مرز و بوم خارج کرده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز در این مراسم با نوید رسانه‌ای جدید در استان گفت: افتتاح استودیوی تلویزیونی غرب مازندران آغاز فعالیت‌های جدی‌تر رسانه‌ای در استان است.

علی صادق مقدسی مواهب طبیعی، آداب و رسوم و فرهنگ غرب استان را به عنوان یکی از مزیت‌های رسانه استانی دانست و افزود: با راه‌اندازی سامانه دیجیتال با 20 شبکه تلویزیونی و 13 شبکه رادیویی و 6 ایستگاه دیجیتال در شهرهای ساری، نوشهر، تنکابن و نکا بیش از 30 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی یادآور شد: اعتبار ریالی برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها بالغ بر 30 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام

کد N853462

وبگردی