آفتاب

دومین نشست هم‌اندیشی نمایندگان استان‌های جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

دومین نشست هم‌اندیشی نمایندگان استان‌های جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی با اشاره به نزدیک شدن رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از احزاب خواست رقابت‌های انتخاباتی را با رفاقت دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عضو مجلس خبرگان رهبری که صبح پنجشنبه در دومین نشست هم اندیشی نمایندگان استان‌های جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، رقابتی را که با اخلاق بچگانه همراه باشد منجر به عداوت خواند و گفت: رقابت‌ها باید با لحاظ کردن اعتدال و توام با رفاقت باشد.

وی خطاب به احزاب افزود: مراقب باشید تندروی نکنید، هتک حرمت نسبت به مومنان انجام ندهید و حدود الهی را رعایت کنید.

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: نباید در این رقابت‌ها ایمانتان آسیب ببیند. آنچه مهم است، حفظ ایمان است و مبادا که دعوا بر سر ایمانمان باشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به اشاره به آیه شریفه «لااکراه فی الدین...» گفت: زمانی که مردم امام علی(ع) را خانه‌نشین کردند، خیال می‌کردند کار خوبی انجام داده‌اند و فتنه را خاموش کرده‌اند، آنها خیال می‌کردند کسی را انتخاب کرده‌اند که رای دارد.

وی اضافه کرد: در انتخابات نباید معیار احزاب برای انتخاب افراد، رای داشتن وی باشد چرا که ممکن است کسی از ترک امر به معروف رای داشته باشد یا ممکن است از راه ارتباطاتش رای داشته باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی تاکید کرد: رای داشتن ملاک خوبی برای جذب افراد نیست.

انتخابات نباید به وحدت ملی آسیب برساند

مجتبی رحماندوست حفظ وحدت ملی و جلوگیری از دو شقه شدن جامعه در ایام انتخابات مجلس را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی در دومین نشست هم اندیشی نمایندگان استان‌های جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، افزود: دعواهای داخلی، انرژی ما را از بین می‌برد و این چیزی است که صهیونیست‌ها می‌خواهند.

وی افزود: آنها در پی ویران کردن خانه از پای بست هستند، ما برای نقش ایوان دعوا می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها برای از بین بردن نظم انقلابی ایران را در دو زمینه داخلی و خارجی تشریح کرد و گفت: آنها از ابتدای انقلاب با برنامه‌ریزی، رواج بی عفتی و دور کردن مردم از روحانیت را ترویج دادند.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ترویج مواد مخدر، عرفان‌های کاذب، موسیقی و هنر مبتذل و... از برنامه های داخلی آنها بوده است.

رحماندوست سپس به برنامه‌های خارجی صهیونیست‌ها اشاره کرد و جنگ مذهبی فعلی را از آن جمله برشمرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: جوانانی که ظرفیت داشتند در بیداری اسلامی به ندای انقلابی ایران بپیوندند با برنامه‌ریزی و مدیریت صهیونیستی و از راه تبلیغات به دشمن ما بدل شدند.

به گفته وی، صهیونیست‌ها تعریف جدیدی از تکفیر ارائه دادند و قوی‌ترین نهادهای انقلابی علیه اسرائیل و آمریکا را کافر معرفی کردند و بدون هزینه، از پول عربستان و جوانان منطقه، علیه ما دشمن سازی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آنها با تجهیز جامعه جهانی علیه ما، ابن ملجم‌گونه علیه اسلام انقلابی دشمن ساختند و این سیاست برد بردی برای آنهاست، چرا که از هر طرف کشته شود، به نفع اسرائیل است.

رحماندوست، در پایان با اشاره به شرایط پیچیده خارجی، خواستار حفظ وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری برای گذر از شرایط فعلی شد.

انتهای پیام

کد N853459

وبگردی