آفتاب
محسن رضایی:

درست نیست فکر کنیم که نمی‌توان تحریم‌ها را خنثی کرد

درست نیست فکر کنیم که نمی‌توان تحریم‌ها را خنثی کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم‌ها بدون شک تاثیراتی داشته‌اند اما این که ما فکر کنیم نمی‌توانیم این تحریم‌ها را کنار بگذاریم و نمی‌توانیم آنها را خنثی کنیم، برداشت درستی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن رضایی در اولین کنفرانس بین‌المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نقش مردم در دفاع و امنیت چیست، اظهار کرد: یکی از پیامهای انقلاب اسلامی دفاع و امنیت است که اگر این مساله مردمی شود هیچ آسیبی به دولت‌ها نمی‌رسد. مثلا در عراق و سوریه می‌بینید که داعش و آمریکاییها حضور پیدا می‌کنند برای این است که مثل ایران دفاع و امنیت مردمی نشده است. ولی در لبنان چون امنیت و دفاع مردمی شده است می‌بینید آمریکا و اسراییل نمی‌تواند کاری کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا گره زدن آب خوردن به رفع تحریم‌ها خطایی راهبردی نیست، گفت: به هر حال تحریم‌ها بدون شک تاثیراتی داشته‌اند اما این که ما فکر کنیم نمی‌توانیم این تحریم‌ها را کنار بگذاریم و نمی توانیم آنها را خنثی کنیم برداشت درستی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به این سوال که اثر بسیج دانشجویی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: بسیج دانشجویی به دلیل این که عقبه آن به دفاع مقدس و مقاومت و بیداری اسلامی گره خورده تاثیرگذار است و بسیج دانشجویی از حوادث مهم انقلاب اسلامی است و بهتر از هر کس دیگری می‌تواند سخنگوی این انقلاب باشد و نماینده این انقلاب در عرصه‌های جهانی باشد.

رضایی در ادامه در پاسخ به این سوال که چقدر پیش بینی می‌کنید که عربستان برای توافق با یمن اقدام کند، تصریح کرد:‌ ریاض شکست خورده است در حقیقت عربستان شکست خورده و هیچ نتیجه‌ای جز نفرت به وجود نیامده است. شکاف بین یمن و عربستان خیلی عمیق شده است قبل از این جنگ اختلافات کمتر بود لذا عربستان راهی جز این ندارد که سریعتر جنگ را تمام کند و از طریق دیپلماسی و مذاکرات باید این حوادث باید حل و فصل شود آن هم مذاکرات یمنی با یمنی.

وی گفت: یمنی‌ها خودشان باید بنشینند و سرنوشت کشورشان را تامین کنند و برای آن تصمیم بگیرند کشورهای اسلامی دیگر می‌توانند کمک کنند که این مذاکرات نتیجه خوبی بدهد و از حالت مستقیم نظامی در منطقه و بخصوص کشورهای اسلامی باید جلوگیری شود.

دبیر مجمع جهانی تشخیص مصلحت نظام در پایان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید فتنه‌گری‌های داعش چقدر طول می‌کشد، گفت: این ناامنی‌هایی که در منطقه است از نظر بنده بین 5 تا 10 سال طول می‌کشد.

انتهای پیام

کد N853455

وبگردی