آفتاب

مصطفی کواکبیان به «شاهد عینی» می رود

مصطفی کواکبیان به «شاهد عینی» می رود

برنامه «شاهد عینی» این هفته با حضور مصطفی کواکبیان از جمله فعالان اصلاح طلب ایرانی از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «شاهد عینی» عنوان برنامه‌ای گفتگومحور پیرامون انقلاب اسلامی است که هر هفته از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

در هر قسمت این برنامه، یکی از شخصیت‌های دوران انقلاب یا مبارزانی که در جریان نهضت اسلامی حضور داشته‌اند طرف صحبت وحید یامین‌پور مجری «شاهد عینی» قرار می‌گیرند و به سوالاتی حول محورهای تعیین شده پاسخ می‌دهند.

این هفته مصطفی کواکبیان مهمان «شاهد عینی» خواهد بود.

کواکبیان سال ۱۳۴۱ در شهر سمنان به دنیا آمد و از جوانی به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی روی آورد. نمایندگی مردم شهرهای سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، ریاست فراکسیون دانشگاهیان مجلس هشتم، عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عضویت در کمیته حقوق بشر مجلس، عضو ارشد فراکسیون خط امام (ره) مجلس هشتم، ریاست گروه دوستی ایران و تاجیکستان در مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تاسیس و دبیرکلی حزب مردم سالاری، تاسیس و ریاست جبهه اصلاح طلبان ایران، مدیر مسئولی روزنامه مردم سالاری و تاسیس و عضویت در شورای مرکزی اولین دوره خانه احزاب ایران بخشی از فعالیت‌های او به شمار می‌روند.

یکی از جالب توجه‌ترین اقدامات اجتماعی و سیاسی کواکبیان در اوایل پیروزی انقلاب، تشکیل گروهی برای تحقق دیدگاه ‌های امام راحل به نام «الخمینیون» است.

محورهای گفتگو با کواکبیان در برنامه این هفته «شاهد عینی»، ریشه‌های تقسیم بندی ایران، انتخابات دوم خرداد، تحلیل پیروزی خاتمی در انتخابات، رفتار سیاسی طرفداران خاتمی پس از پیروزی در انتخابات و فضای سیاسی کشور در بحران سال ۸۸ خواهد بود.

«شاهد عینی» کاری است از قاسم اورنگی در مقام تهیه کننده و کارگردان که این هفته پنجشنبه ۲۱ خردادماه ساعت ۱۹.۳۰ و تکرار آن ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه افق پخش خواهد شد.

کد N853334

وبگردی