آفتاب
رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس:

ولایت فقیه، کشتی نجات در زمان غیبت کبری است

ولایت فقیه، کشتی نجات در زمان غیبت کبری است

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه های به هم پیچیده شبکه های مجازی و ماهواره ای داخلی و خارجی، یادآور شد: ولایت فقیه، کشتی نجات در زمان غیبت کبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر روز چهارشنبه در اولین همایش فرزندان شاهد و ایثارگر استان گیلان که در تالار گلستان برگزار شد، بازگشت غواصان شهید کربلای 4 به آغوش ملت را خوشامد گفت و اظهار کرد: این شهیدان با وجود سن کم، مردانه در مقابل نامردان تاریخ ایستادند و با عظمت روح و ایمان راسخشان آسمانی شدند.

وی شهدا را ستارگان هدایت بشریت خواند و ادامه داد: در روزگاری که هجمه های ناتوی فرهنگی از طریق ماهواره ها و تبلیغات وارداتی بر کشور ما و کشورهای دیگر تحمیل می شود، باید بدانیم مدیون چه کسانی هستیم و چه کسانی الگوی واقعی ما هستند.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خانواده های شاهد و ایثارگر سربازان مقام معظم رهبری بعنوان ولی امر مسلمین و نائب بر حق امام زمان(عج) هستند.

افتخاری با اشاره به تاریخ بشریت مبتنی بر آیات و روایات، ادامه داد: نظام مقدس انقلاب اسلامی رایگان و آسان به دست نیامده است، بلکه موجی بود که از ابتدای تاریخ بشریت آغاز گردید و امروز به ساحل رسید. چنین نظامی را در هیچ لحظه ای از تاریخ بشر سراغ نداریم و لذا باید از این گوهر ناب نگهداری کنیم. امام حسین(ع) در دعای عرفه زندگی در دوران حکومت اسلامی را منت و نعمتی از جانب خداوند معرفی می کند.

وی با بیان اینکه حرکت و تقابل بین حق و باطل از ابتدای خلقت انسان بوده است، گفت: این سنت از زمان هابیل شروع شد و تا قیام قیامت ادامه دارد. حرکت انبیاء الهی همواره در طول تاریخ با مقاومت و مقابله دنیاطلبان، ستمگران و مستکبران رو به رو بوده است. در واقع عده ای که منافع و مقام خودشان را در خطر می دیدند و دنیاطلبی اجازه تمکین از حرکت انبیاء را به آنان نمی داد، دشمنان اصلی فرستادگان الهی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس حرکت انبیاء را با بصیرت دانست و اضافه کرد: پیروان انبیاء الهی نیز حرکتی آگاهانه، هدفمند و با بصیرت داشتند و بر صراط مستقیم بودند. این حرکت به سمت مادیات نیست، بلکه حرکتی به سوی خداوند است و همه ذرات عالم وجود با آنها همراه هستند، زیرا قدرت الهی بر همه قدرت ها غلبه دارد. این حرکت پیوسته است و قطعا مخالفانی دارد.

وی با بیان اینکه همه ذرات عالم در خدمت ولی خداست، خاطرنشان کرد: انبیاء الهی سختی ها و مصیبت های فراوانی کشیدند و از سوی مردم انکار شدند، اما این حرکت ادامه پیدا کرد تا به پیامبر گرامی اسلام(ص) رسید. راه خدا صراط مستقیم است، اما دنیادوستان و پیروان طاغوت بر سر این راه سنگلاخ‌هایی قرار می دهند تا افرادی که سست ایمان هستند و صراط مستقیم را درست نمی شناسند، بهراسند، عقب نشیبی کنند و به نحوی از این راه بازگردند.

عضو فراکسیون دفاع مقدس مجلس با اشاره به تکرار سرگذشت پیشینیان در طول تاریخ، عنوان کرد: در تقابل بین حق و باطل، مقربین به درگاه الهی سختی بیشتری را تحمل می کنند. حضرت زهرا(س)، دلیل آفرینش عالم و دردانه خلقت، اولین شهید ولایت است تا به ما بفهماند «ولایت» در قله  است و اگر لازم باشد همه باید فدای راه ولایت شوند. حضرت زهرا(س) حجت را بر ما تمام کرد.

افتخاری خانواده های شهدا را وارث خون شهدا دانست و یادآور شد: این نظام مقدس از انبیاء و اولیای الهی گام به گام آمد تا به دست خانواده های شهدا و ایثارگران رسید و این پرچم امروز بر دوش ماست. ما بعنوان ولی دم وامدار اسلام و انقلاب هستیم و این مبنای قرآنی دارد که در آشفته بازار فریبندگی دنیا، تاج افتخار «خانواده شهید» بر سر ما نهاده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر تبعیت از ولی خدا، خاطرنشان کرد: بر اساس قرآن، نزدیک ترین و سزاوارترین افراد به انبیاء الهی کسانی هستند که از آنان تبعیت می کنند. شهدا فرزند امام راحل نبودند، اما تحت فرمان ایشان به جبهه های حق علیه باطل رفتند و ذره ای درنگ نکردند. وصیتنامه بیش از 90 درصد از شهدا به صراحت بر پیروی از ولی تاکید دارد. انسان باید تحت ولایت خدا باشد و بین ولایت خدا و ولایت طاغوت راهی نیست. وقتی انسان ولایت خدا را پذیرفت، جز خدا نمی بیند.

وی تداوم راه شهدا را در گرو پیروی و اطاعت بی چون و چرا از ولایت دانست و گفت: شهدا مردان عرصه نظامی بودند، اما امروز سربازی جنگ نرم بر عهده ماست. باید خاطرات شهدا را زینب گونه تعریف کنیم تا دشمن بداند امروز پرچم انقلاب در دستان چه کسانی است. بازماندگان شهدا و ایثارگران باید تحت امر ولی فقیه که نائب بر حق امام زمان(عج) است، مدیریت جهان را به دست بگیرند.

افتخاری گفت: اگر در مسیر شهدا باشیم سلمان می شویم. جنگ حق و باطل ادامه دارد و طاغوت و استکبار و باطل امروز باوفاتر و قابل اعتمادتر از گذشته نیست.

عضو فراکسیون دفاع مقدس مجلس با اشاره به مذاکرات هسته  ای و زیاده خواهی استکبار، خاطرنشان کرد: ما به طرف مقابل خوش بین نیستیم زیرا می دانیم مادامی که ما حق هستیم، باطل مقابل ما خواهد ایستاد. آنها با بی وفایی و بدقولی، دست خودشان را پیش افکار عمومی جهان رو خواهند کرد. امروز انقلاب در چارچوب جمهوری اسلامی مدافع مظلومان عالم است و تنها اهداف امت اسلام را در نظر نمی گیرد، بلکه حامی مظلومان حتی غیر مسلمانان است.

افتخاری حرکت پشت سر ولی فقیه را مبنای مذاکرات دانست و ادامه داد: دشمنان انبیاء و اولیای الهی در چند قرن پیش با دشمنان امروز اسلام فرقی ندارند، زیرا هر زمان که حق بیاید، باطل هم خواهد آمد و دشمن هرگز دوست نخواهد شد. نباید سر سوزنی از ولایت عقب بیافتیم و یا جلوتر حرکت کنیم، زیرا ضرر خواهیم کرد.

وی با اشاره به فتنه های به هم پیچیده شبکه های مجازی و ماهواره ای داخلی و خارجی، یادآور شد: ولایت فقیه، کشتی نجات در زمان غیبت کبری است. دولت ها و مجالس می آیند و می روند، اما زلال ولایت باقی است لذا خانواده شهدا و ایثارگران بیش از دیگران مسئول هستند تا با شناساندن سیره عملی شهدا، جامعه را تحت پرچم ولایت مدیریت کنند و مشکلات مربوط به تهدیدها و تحریم ها را کنار بزنند.

افتخاری با اشاره به راه اندازی فراکسیون فرزندان شهدا در مجلس هشتم، بیان کرد: این فراکسیون دارای توفیقات فراوانی بوده است. تشکیل کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر که امروز در قالب اتحادیه به کار خود ادامه می دهد، از جمله ساختارهای بیرونی این فراکسیون است. فراکسیون دفاع مقدس نیز وظیفه ثبت و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس را به عهده دارد. امیدواریم این همبستگی تداوم یابد و حافظ پرچم دفاع از نظام اسلامی باشیم.

انتهای پیام

کد N853304

وبگردی