آفتاب

کواکبیان: خانه احزاب می‌تواند موانع حقوقی و صنفی احزاب را رفع کند

کواکبیان: خانه احزاب می‌تواند موانع حقوقی و صنفی احزاب را رفع کند

رئیس مجمع فوق‌العاده خانه احزاب گفت: پس از 35 سال نظام مردم سالاری چرا نباید انتخابات ما حزبی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مصطفی کواکبیان در مجمع فوق‌العاده خانه احزاب اظهار کرد: امروز دوباره خانه احزاب برگزار می‌شود. خانه‌ای که به خاطر بی‌مهری 4 یا 5 سال تعطیل بود. خانه‌ای که می‌تواند موانع حقوقی و صنفی و مدنی احزاب را برطرف کند و به توسعه تحزب و تشکل‌های سیاسی کمک کند و احزاب را از وضعیت اسفناک کنونی خارج کند.

وی ادامه داد: اگر در این 30 سال که نظام مردم‌سالاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاکم شد چرا باید شاهد این تعطیلی‌ها و این بی‌مهری‌ها باشیم. هم اکنون طرحی در مجلس است تا بر اساس آن طرح تشکیل احزاب را به تاخیر بیندازند و حتی از احزاب مالیات کسب کنند.

وی افزود: مگر امام(ره) برای راه‌اندازی حزب جمهوری اسلامی موافقت نکردند و حتی سخن از تشکیل حزب جهانی مستضعفان نمی‌زدند و با موافقت خود در تشکیل مجمع روحانیون، بر تکثر سلایق سیاسی صحه نگذاشتند و همواره بر نظام مردم سالاری تاکید نمی‌کردند. مگر رهبری پس از شهادت شهید باهنر، دبیر کل حزب جمهوری اسلامی نشدند و در سالهای اخیر صریحا نگفته‌اند ما با تحزب مخالفتی نداریم و تحزب با وحدت منافاتی ندارد؛ پس چرا باید پس از 35 سال هنوز انتخاباتمان حزبی نباشد.

کواکبیان با اشاره به دومین سالگرد انتخاب دولت یازدهم گفت: از همکاری دولت، و وزارت کشور در راه‌اندازی خانه احزاب تشکر می‌کنیم. امیدواریم در سال همدلی و همزبانی همه احزاب با هم همگرایی داشته باشند و با وحدت گام‌های بلندی در پیروزی انقلاب بردارند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز صرفا به اصلاح اساسنامه می‌پردازیم و در صورت موافقت شما اعضای شورای مرکزی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام

کد N853268

وبگردی