آفتاب
صبح امروز در وزارت کشور صورت گرفت؛

برگزاری دومین مجمع عمومی خانه احزاب / اصلاح ۲ ماده از اساسنامه

برگزاری دومین مجمع عمومی خانه احزاب / اصلاح ۲ ماده از اساسنامه

دومین مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب صبح امروز با حضور دبیران کل احزاب در وزارت کشور آغاز شد و قرار است دو ماده از اساسنامه اصلاح و سپس اعضای شورای مرکزی انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب صبح امروز (پنجشنبه) با حضور اکثریت دبیران کل احزاب در تالار ۶۰۰ نفره وزارت کشور آغاز شد.

قرار است در این مجمع اعضا به اصلاح اساسنامه خانه احزاب بپردازند و سپس اعضای شورای مرکزی را انتخاب کنند.

بنابر اعلام اعضای هیات رئیسه خانه احزاب، برخی تشکل‌های سیاسی پیشنهادات خود را جهت اصلاح اساسنامه به صورت کتبی ارائه کرده‌اند.

جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشنهاداتی برای نحوه تعیین ترکیب شورای مرکزی و عدم سیاسی‌کاری خانه احزاب پیشنهاد داده است و از سویی دیگر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز اعلام کرد برای فعالیت مجدد خانه احزاب، پیشنهادی ارائه نکرده است.

مصطفی کواکبیان رئیس موقت خانه احزاب در ابتدای این مجمع با بیان اینکه خانه احزاب بر اساس برخی بی‌مهری‌ها و خودخواهی‌ها، حدود چهار سال تعطیل بود، اظهار کرد: خانه احزاب می‌تواند مدافع حقوق صنفی خانه احزاب باشد و به توسعه تحزب کمک کند و احزاب را از وضعیت اسفبار کنونی دربیاورد.

وی با انتقاد از طرح محدودسازی احزاب و اخذ مالیات از آنها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آقایان باید کاری کنند که مردم را در صحنه نگه دارند. این طور نیست که هر حزبی خوب باشد و یا هر حزبی مطلقاً بد باشد؛ میزان، ایده یک حزب است. باید کوشش کنیم حزب خود را حزب‌الله سازیم.

کواکبیان ادامه داد: چرا هنوز باید مشکلات عدیده احزاب را تجربه کنیم. مگر رهبر معظم انقلاب پس از شهادت شهید بهشتی و شهید باهنر، دبیرکل حزب جمهوری اسلامی نبودند و مگر در سخنانشان نگفتند با تحزب مخالفت نداریم و تحزب با وحدت جامعه منافاتی ندارد؟ پس چرا باید انتخابات ما، انتخاباتی غیرحزبی باشد.

رئیس خانه احزاب همچنین تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اجازه فرمایند، ما نیز همچون سایر اقشار و صنوف جامعه به دیدار ایشان نائل آییم و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شویم.

وی در ادامه از همکاری دولت و وزارت کشور جهت مساعدت راه‌اندازی خانه احزاب تشکر کرد و گفت: امیدواریم همه احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب بتوانند گام‌های بلندی در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران بردارند.

کواکبیان افزود: امروز قرار است اصلاح اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی را داشته باشیم. در مجمع عمومی امروز قرار نیست به اصلاح همه مواد اساسنامه بپردازیم.

وی تصریح کرد: ما پس از تشکیل شورای مرکزی نیز می‌توانیم در جلسات خود پیشنهادات مطروحه جهت اصلاح موادی از اساسنامه خانه احزاب را رسیدگی کنیم. چرا که بر اساس قوانین جدید ما نیاز به بازنگری کل اساسنامه خواهیم داشت.

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیات رئیسه مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب، امروز صرفاً به اصلاح دو ماده از اساسنامه خواهیم پرداخت؛ یعنی ماده ۱۵ و ۲۲ را بررسی می‌کنیم و در همین راستا به بررسی ۱۴ پیشنهاد بسنده خواهیم کرد.

کواکبیان تاکید کرد: مقرر شده است برای هر یک از پیشنهادات، سه دقیقه وقت به پیشنهاد دهنده داده شود و سپس رای‌گیری خواهیم کرد.

کد N853233

وبگردی