آفتاب

آیا دولت مرکزی آمریکا دوباره تعطیل می شود؟

آیا دولت مرکزی آمریکا دوباره تعطیل می شود؟

واحدمرکزی خبر نوشت:

رهبر نمایندگان گروه اقلیت در مجلس سنای آمریکا در سخنانی نسبت به احتمال تعطیل شدن دوباره دولت مرکزی این کشور هشدار داد.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس سنا ، سخنان هری رید تاییدی است بر تلاش های پنهانی نمایندگان دموکرات عضو سنا که هفته ها ادامه داشته است و از آماده شدن آنها برای به تعطیلی کشاندن دولت مرکزی حکایت دارد.
به نوشته واشنگتن پست ، طرح دموکرات ها برای به تعطیلی کشاندن دولت با «آبستراکسیون تابستانی» آغاز می شود.
روزنامه واشنگتن پست می افزاید: «چارلز ای شومر معتقد است نمایندگان دموکرات مجلس سنا از کارشکنی واهمه ندارند.»
وی درباره جزئیات راهکاری سخن می گوید که بر اساس آن لایحه های تخصیص بودجه تصویب نمی شوند و همه مواردی که در دستور کار نمایندگان جمهوریخواه قرار دارند معطل می ماند تا آنها به آن چیزی که می خواهند برسند.
واشنگتن پست نوشت: « طرحی که با حمایت کاخ سفید برای جلب نظر جمهوریخواهان درباره هزینه کرد بیشتر در طرح های داخلی مطرح شده بود پس از برگزاری چندین نشست پشت درهای بسته و در طول چندین هفته آماده شده بود. دموکرات ها برای آنکه اهرم فشار خود را از دست ندهند ، تصمیم گرفتند جلوی تصویب همه لایجه های هزینه ای را بگیرند. نخستین لایحه هم لایحه تامین بودجه دفاعی کشور بود که هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود. »

لایحه تامین بودجه دفاعی بندی دارد که به افزایش حقوق نظامیان ارتش اختصاص داده شده و سناتور رید آن را «وقت تلف کردن» خوانده است.

نگارنده مطلب می نویسد: کنگره جدید (که در آن نمایندگان جمهوریخواه در اکثریت هستند) براستی در زمینه رسیدگی به اولویت های مردم همصدا و یکدل بوده است.
اکنون نمایندگان دموکرات در حال توطئه چینی هستند تا همه این پیشرفت ها را متوقف کنند.
همه اینها نشان از هرج و مرجی دارد که نمایندگان دموکرات مجلس برای امریکائیها به ارمغان آورده اند.

4949

کد N853191

وبگردی