آفتاب

استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ در مرز اوکراین با مولداوی

استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ در مرز اوکراین با مولداوی

مقامات اوکراین بدنبال استقرار سامانه ضد موشکی اس-۳۰۰ در نزدیکی منطقه ترنسنیستریا هستند که واقع در مرز این کشور با مولداوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، بیشتر ساکنین منطقه ترنسنیستریا اسلواک هستند؛ این منطقه در سال ۱۹۹۰ اعلام استقلال کرد و از سال ۱۹۹۲ با نام جمهوری پردنیسترویایی مولداویایی یک کشور مستقل دوفکتو به شمار می‌رود.

روزنامه تایمر که در اودسا منتشر می شود به نقل از وزارت دفاع اوکراین گزارش داده کی یف این سامانه ضدموشکی را در منطقه بولگراد در اودسا مستقر خواهد کرد. این روزنامه نوشته است: مقامات وزارت دفاع می گویند اس-۳۰۰ می تواند دفاع از کشور را در منطقه جنوب اودسا و در مرز با جمهوری دنیستر تضمین کند.

با این حال یوگنی شوچنوک رئیس جمهوری خودخوانده دنیستر از استقرار این سامانه ضد موشکی در نزدیکی مرزهای دنیستر ابراز نگرانی کرده است.

وی اظهار داشت: ما از این حقیقت به شدت نگران هستیم. رهبری دنیستر طرح هایی را در این خصوص به سازمان امنیت اروپایی، سفارت اوکراین و دیگر طرف های درگیر از جمله تیم ۲+۵ (متشکل از مولداوی، ترنسنیستریا، روسیه، اوکراین و سازمان امنیت اروپا بعلاوه سفارت آمریکا و نمایندگی اتحادیه اروپا) تقدیم کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853154

وبگردی