آفتاب

حماس هرگونه همکای امنیتی با مصر را تکذیب کرد

حماس هرگونه همکای امنیتی با مصر را تکذیب کرد

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» هر گونه همکاری با مقامات مصری در زمینه تامین امنیت سینا و مبارزه با گروه های افراطی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مشیر المصری سخنگوی حماس ضمن مخالفت با هر گونه همکاری این جنبش با طرف مصری، گفت: استراتژی حماس عدم مداخله مثبت و منفی در امور داخلی مصر است.

وی افزود: اخبار رسانه ها در مورد وجود همکاری امنیتی میان حماس و مسئولان مصری برای حفظ امنیت سینا و مقابله با گروه های افراطی بی و پایه و اساس است وصحت ندارد.

مشیر المصری ادامه داد: حماس خود را از مداخله در خارج از مرزهای غزه دور نگه می دارد و ما تنها به دنبال حفظ امنیت غزه هستیم و کنترل مرزهای فلسطین با مصر یک مسئله داخلی است که سرویس های امنیتی مصر باید در راستای حفظ امنیت ملی مصر به این امر مبادرت ورزند.

پیشتر روزنامه ها و پایگاه های خبری مصری از وجود همکاری امنیتی میان جنبش حماس و مسئولان مصری به منظور مقابله با گروه های افراطی در سینا خبر داده بودند.

این در حالی است که دادگاه امور اضطراری مصر شنبه گذشته حماس را از لیست گروه های تروریستی حذف کرد. گفته می شود اخیرا نیروهای امنیتی غزه که زیر نظر جنبش حماس هستند، فعالیت های خود در مرزهای جنوب نوار غزه با مصر را تقویت کرده اند. با این حال رهبران حماس می گویند هدف از این اقدام کنترل و تامین امنیت مرز است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N853139

وبگردی