آفتاب

آمریکا خواهان انتقاد صریح واتیکان از پوتین شد

آمریکا خواهان انتقاد صریح واتیکان از پوتین شد

آمریکا امروز (چهارشنبه) از واتیکان خواست همزمان با دیدار پاپ فرانسیس با ولادیمیر پوتین، از روسیه به دلیل دامن زدن به درگیری‌ها در اوکراین صراحتا انتقاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزای رویترز، امروز قرار است پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک‌ جهان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در شهر رُم دیدار کند.

کن هکت، سفیر آمریکا در واتیکان گفت: قطعا به نظر می‌رسد روسیه حامی شبه‌نظامیان شرق اوکراین است و سربازان روسی در خاک اوکراین هستند.

وی تصریح کرد: شاید این فرصتی باشد که پدر مقدس (پاپ) می‌تواند طی آن به طور خصوصی در این باره اظهار نگرانی کند. مطمئنا پاپ فرانسیس مسائل مربوط به وضعیت و اتفاقات شرق اوکراین را شنیده است، بنا بر این از وضعیت بی‌اطلاع نیست.

ماه فوریه گذشته هنگامی که پاپ فرانسیس، درگیری در اوکراین را جنگ میان مسیحیان خواند و از مسکو صراحتا انتقاد نکرد، کلیسای ارتودوکس روسیه این رویکرد بی‌طرفانه پاپ را ستود.

با این حال یک اسقف کاتولیک اوکراین، این اظهارات پاپ را به طور خاص برای همه اوکراینی‌ها دردناک خواند. کشورهای غربی همراه با کی‌یف و ناتو به ارائه آنچه که شواهد اعزم سربازان و تسلیحات روسیه به اوکراین برای پشتیبانی از شورشیان در شرق این کشور خواندند، پرداخته‌اند.

ولادیمیر پوتین نسبت به سرنوشت مسیحیان در خاورمیانه به ویژه در سوریه اظهارنگرانی کرده است و انتظار می‌رود این مساله نیز در دیدار وی با پاپ فرانسیس مورد بحث قرار گیرد.

کن هکت در سخنان خود در جریان کنفرانسی خبری مربوط به توافق جدید تبادل اطلاعات مالی میان واشنگتن و واتیکان گفت: من تمایل دارم ببینم آیا پوتین پیشنهادی درباره محافظت از مسیحیان دارد یا خیر. چنین پیشنهادی بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام

کد N853036

وبگردی