آفتاب
وزیر دفاع :

اسلام، ولایت، مردم و نظام سیاسی مرجع امنیت جمهوری اسلامی هستند

اسلام، ولایت، مردم و نظام سیاسی مرجع امنیت جمهوری اسلامی هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلام، ولایت و امامت، مردم و نظام سیاسی به عنوان مرجع امنیت مطرح هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین دهقان در دومین همایش سراسری امنیت پایدار اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران و در سایه یک نظام الهی اسلام، ولایت و امامت و مردم و نظام سیاسی که قرار است اسلام را در سایه اصل حاکمیتی ولایت پیاده‌سازی کند به عنوان مرجع امنیت مطرح می‌شود. ولایت و امامت صرفا یک موضع اداری یا سازمانی نیست بلکه یک سبقه و یک عنصر جوهرساز به حساب می‌آید که هویت‌بخش است.

وی ادامه داد:‌ نخستین بحثی که در شکل‌گیری مکتب امنیتی در جمهوری اسلامی مطرح است این موضوع است که مرجع امنیتی را درست تشخیص دهیم. اگر این موضوعات را مبنا قرار دادیم هر آنچه که آن‌ها را تهدید کند به طور طبیعی به عنوان دشمن، رقیب یا عامل تهدیدکننده مطرح می‌شود که ما باید در مقابل آن اقدام مناسب را انجام دهیم.

دهقان با بیان اینکه هر آن‌چه انسجام، وحدت و یکپارچگی جامعه را به هم بزند تهدید است افزود: هر چیزی که یکپارچگی جامعه را محدود کند تهدید به حساب می‌آید و هر عاملی که بحث ولایت را تهدید، تخریب یا تحریف کند و به دنبال بدیل و بدل‌سازی باشد تهدید است. هر چیزی که امنیت عمومی جامعه اسلامی را که در کنار هم یک زیست الهی دارند (چه امنیت فردی و چه امنیت جمعی) را تهدید کند خود به خود تهدید خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: انسان در زیست خود و در طول زمان همواره خودش را در معرض تهدید دیده است و یا به عبارتی زیست انسان در جامعه در روی کره خاکی همواره در مواجهه با مجموعه تهدیدات بوده است و این انسان همواره تلاش کرده نظریه‌هایی که امنیتش را تامین می‌کند توسعه دهد تا این نظریه‌ها با ایجاد امنیت پایه‌ای برای رفاه و در وضعیت بهتر قرار گرفتن زندگی باشند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: چون به جز یک مقطع کوتاه هیچ گاه اسلام در صدر حکومت قرار نگرفته بود در زمینه تئوری‌های امنیتی کاستی داشته‌ایم و امیدوارم در سایه اسلام اندیشمندان ما بتوانند مکتب و نظریه‌هایی که تامین کننده امنیت است را توسعه دهند.

انتهای پیام

کد N853011

وبگردی