آفتاب
وال استریت ژورنال فاش کرد

جزییات جاسوسی سایبری اسراییل از ۳ هتل محل مذاکرات هسته‌ای

جزییات جاسوسی سایبری اسراییل از ۳ هتل محل مذاکرات هسته‌ای

شرکت امنیت سایبری «کاسپرسکی» اعلام کرد ۳ هتلی که با ویروس اسراییلی موردحمله قرار گرفتند، محل برگزاری مذاکرات هسته ای ۱+۵ با ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، شرکت امنیت سایبری «کاسپرسکی» اعلام کرد ۳ هتلی که با ویروس اسراییلی موردحمله قرار گرفتند، محل برگزاری مذاکرات هسته ای ۱+۵ با ایران بوده است.

وال استریت ژورنال در این باره نوشت: همه چیز از آنجا آغاز شد که شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی متوجه شد که سال گذشته توسط یک ویروس اسراییلی هک شده است. زمانی که برای کشف هدف های دیگر این ویروس تحقیقاتی را از میلیون ها رایانه در سراسر جهان انجام داد، فهمید که مشترکات ۳ هتل اروپایی که مورد حمله این ویروس قرار گرفته اند این است که تمامی آن ها میزبان مذاکرات هسته ای مهم کشورهای ۱+۵ با ایران بوده اند. رایانه های این ۳ هتل درست پیش از شروع مذاکرات هسته ای مورد حمله این ویروس قرار گرفته بودند. این امر نشان می دهد که هدف از این اقدام جاسوسی از این مذاکرات بوده است.

اکنون شرکت کسپرسکی فهمیده است که این ویروس نسخه پیشرفته ویروس «دوکو» است که در سال ۲۰۱۱ همین شرکت امنیتی آن را کشف کرده بود. مقامات کنونی و پیشین آمریکایی و بسیاری از کارشناسان در شرکت های امنیت سایبری بر این باورند که ویروس«دوکو» برای انجام عملیات های حساس جاسوسی رژیم صهیونیستی و در راستای جمع آوری اطلاعات طراحی شده است.

جاسوسی این رژیم از مذاکرات هسته ای پیشتر و در سال ۲۰۱۴ توسط مقامات آمریکایی و پس از گزارش وال استریت ژورنال در ماه مارس سال گذشته اعلام شده بود.

وال استریت در ادامه می افزاید: کشف شرکت کسپرسکی که در روسیه قرار دارد نه تنها موجب افشاء استفاده از ویروس های رایانه ای در عملیات جاسوسی شده بلکه اسناد دیگری از جاسوسی از مذاکرات هسته ای را به جهانیان نشان می دهد. همچنین این کشف نشان دهنده این است که چه کسانی در مسیر جاسوسی از مذاکرات حساس هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران گام برداشته اند.

البته کسپرسکی صراحتاً نام رژیم اشغالگر قدس را به عنوان عامل این جاسوسی در گزارش خود ذکر نکرده است اما کارشناسان این شرکت اذعان کرده اند که ارتباط های پنهانی در خصوص مرتبط بودن این ویروس با رژیم صهیونیستی را مشاهده کرده اند.

کد N853004

وبگردی