آفتاب

چین اتهامات آمریکا را تعجب‌آور خواند

چین اتهامات آمریکا را تعجب‌آور خواند

وزارت امور خارجه چین امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از انتقاد آمریکا از چین درخصوص بی توجهی این کشور به پیمان منع گسترش تسلیحات متعجب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از انتقاد آمریکا از چین درخصوص بی توجهی این کشور به پیمان منع گسترش تسلیحات متعجب شده است.

«هانگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد: آمریکا چین را متهم کرده است که قطعات موشکی کشورهای مورد نگرانی اش را تأمین کرده، زیرساخت های بیولوژیکی خود را توسعه داده و از آنها در کاربردهای دوگانه و با اهداف سیاسی استفاده می کند.

لی با تکذیب صریح این ادعای آمریکا و در واکنش به انتقاد این کشور از چین گفت: از اینگونه اظهارات تعجب می کنیم؛ زیرا چین همواره یکی از کشورهایی بوده که به پیمان منع گسترش تسلیحات متعهد و در این راه نیز مشارکت های ارزنده ای را با نهاد های بین المللی داشته است.

وی با اشاره به گزارش های آمریکا در این خصوص ادامه داد: در سال های اخیر آمریکا همواره بر تلاش ها و مشارکت چین در این راه تأکید نموده است.

این درحالیست که پیشینه گزارش های مشابه توسط آمریکا نشان می دهد که این کشور همواره از ابزار چنین گزارش هایی برای مقابله با کشورهای مخالف با سیاست های خود استفاده کرده است.

کد N852944

وبگردی