آفتاب

انتقادهای گسترده از نخست‌وزیر فرانسه به دلیل سوءاستفاده از اموال دولتی

انتقادهای گسترده از نخست‌وزیر فرانسه به دلیل سوءاستفاده از اموال دولتی

نخست وزیر فرانسه به خاطر استفاده از هواپیمای دولتی برای تماشای بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا در برلین به همراه دو پسرش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه‌، سیاستمداران اپوزیسیون فرانسه خواهان عذرخواهی مانوئل والس‌، نخست وزیر فرانسه و بازگرداندن مبلغ این سفر هستند.

نخست وزیر سوسیالیست فرانسه که در 1962 در بارسلونا متولد شده‌، طرفدار پر و پا قرص تیم بارسلوناست و از خودش در مقابل اتهامات درباره اسراف و ولخرجی و استفاده از هواپیمای دولتی برای تماشای این بازی در برلین دفاع کرد و گفت: ورزش نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: نقش یک نخست وزیر حمایت از چنین رخدادهای بزرگی در فرانسه است!

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز از سفر نخست وزیر به برلین در روز دوشنبه دفاع کرد و گفت: والس در یک سفر رسمی و برای دیدار با مقام‌های هیات فوتبال اروپا – یوفا به آلمان رفته بود. والس با مقام‌های یوفا دیدار کرد درباره رسوایی فساد در فیفا هم سخن گفت.

وزیر ورزش فرانسه نیز گفت: هدف از این سفر تماشای بازی بارسلونا و تشویق این تیم نبوده است.

یکی از سخنگوهای یوفا نیز روز سه‌شنبه تایید کرد که نخست وزیر فرانسه توسط میشل پلاتینی ، رئیس یوفا برای انجام مذاکرات درباره بازی‌های اروپایی 2016 در فرانسه به برلین دعوت شده بود.

تیم نخست وزیر فرانسه درباره حضور پسران والس در هواپیما نیز به این مساله اشاره کردند که نام آن‌ها به لیست هزینه‌های پرواز اضافه نشده و گفتند که پسران نخست وزیر فرانسه روی صندلی‌های خالی نشسته بودند حضور این دو پسربچه در هواپیما به هزینه‌های پرواز چیزی اضافه نمی‌کند.

با این حال اپوزیسیون دولت پاریس از این مساله به عنوان بهانه‌ای برای انتقاد از دولت سوسیالیست این کشور به عنوان یک ولخرج بزرگ یاد می‌کنند.

حزب سوسیالیست فرانسه از 2012 که بر سرکار آمده با رسوایی فساد و ولخرجی‌هایی روبرو بوده است به طوریکه وزیر سابق بودجه این کشور پس از کشف مخفی کردن چندین میلیون یورو در یک حساب در سوئیس مجبور شد از سمتش استعفا کند.

انتهای پیام

کد N852934

وبگردی