آفتاب
دبیر ستاد اوقات فراغت کانون‎‎های مساجد استان یزد:

نبود برنامه اوقات فراغت از عوامل مهم بزهکاری جوانان است

نبود برنامه اوقات فراغت از عوامل مهم بزهکاری جوانان است

دبیر ستاد اوقات فراغت کانون‎‎های مساجد استان یزد عنوان کرد: پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد یکی از عوامل مهم بزهکاری در جوانان نبود برنامه مشخص برای غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در ایام فراغت است که موجب شکل‌گیری زمینه‌های بزهکاری اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، "علی زبان دان" امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه برنامه‎‎های اوقات فراغت کانون‎‎های فرهنگی هنری مساجد شهرستان یزد با بیان این که 70 درصد کانون‌های فرهنگی هنری استان یعنی قریب 500 کانون در امر اوقات فراغت فعال هستند، تصریح کرد: اوقات فراغت به عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و غیره مؤثر است موضوع مشترک بین مقام اقشار جامعه است.

وی افزود: ویژگی‌های نهفته در اوقات فراغت عاملی است که از یک سو مورد توجه و عنایت دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و مسئولان امور فرهنگی و از طرف دیگر روان‌شناسان و جامعه‌شناسان قرار می‌گیرد به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند اوقات فراغت آیینه تمام نمای فرهنگ یک جامعه است.

دبیر ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: اوقات فراغت اگر چه فرصت، نعمت و سرمایه ارزشمندی است که باید قدر آن را به خوبی دانست لیکن به دلیل عدم توجه به برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری لازم از آن می‌تواند حتی به ورطه خطرناکی برای همه اقشار جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد یکی از عوامل مهم بزهکاری در جوانان نبود برنامه مشخص برای غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در ایام فراغت است که موجب شکل‌گیری زمینه‌های بزهکاری اجتماعی می‌شود.

زبان دان در پایان نیز اظهار کرد: لذا لازمه بهره‌گیری از این فرصت سازنده و ارزنده محصور کردن و حفظ کردن آن از طریق برنامه‌ریزی مفید و ایجاد فرصت‌های جدید تجربی خارج از محیط‌های رسمی است و باید این اوقات ارزشمند و طلایی را آن گونه برنامه‌ریزی کنیم که از برنامه‌های اولویت‌دار محسوب و آن گونه طراحی کنیم که مختص به زمان خاصی نباشد.

انتهای پیام

کد N852874

وبگردی