آفتاب

نارضایتی چین از گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تعهد پکن به منع گسترش تسلیحات

نارضایتی چین از گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تعهد پکن به منع گسترش تسلیحات

وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) از گزارش وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر افزایش نگرانی‌ها نسبت به تعهد چین در قبال معاهده منع گسترش تسلیحات ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، چین قطعات موشک‌ها را در کشورهای خاص تامین می‌کند و به توسعه زیرساخت‌های بیوتکنولوژی خود ادامه می‌دهد و در فعالیت‌های بیولوژیکی دخالت دارد.

این اظهارات باعث واکنش دولت چین شده و سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: پکن در قبال تعهد خود برای معاهده منع گسترش تسلیحات همکاری خوبی دارد و در سال‌های گذشته آمریکا پیشنهاداتی را برای تایید کلی اقدامات چین و تلاش‌ها و همکاری‌های این کشور در قبال معاهده منع گسترش تسلیحات ارائه داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد، گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا متاسفانه لحن سابق را دارد و اظهارنظری گستاخانه محسوب می‌شود و به همین دلیل باعث شگفتی و نارضایتی دولت پکن شده است. اظهارنظرهای آمریکا کاملا بی‌پایه و اساس و ما با آن مخالف هستیم.

در حالی که چین اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران و کره شمالی توسط سازمان ملل را امضا کرده است کمپانی‌های این کشور گهگاه به خاطر فروش تسلیحات ممنوعه و قطعات تسلیحاتی در مظان اتهام قرار می‌گیرند با این حال دولت چین اعلام کرده که به اعمال تحریم‌ها علیه این کشور کاملا پایبند است.

انتهای پیام

کد N852861

وبگردی