آفتاب
فتحی‌پور در نطق میان دستور مطرح کرد؛

رد پای برخی بانک‌ها در مفاسد اقتصادی/شرط توفیق در مذاکرات هسته‌ای

رد پای برخی بانک‌ها در مفاسد اقتصادی/شرط توفیق در مذاکرات هسته‌ای

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رد پای برخی بانک‌ها در مفاسد اقتصادی و کشف فسادهای برگ مالی مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان فتحی‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود، با اشاره به حوادث منطقه‌ای و جهانی اظهار داشت: اوضاع نابسامان منطقه بیش از هر زمان دیگری خباثت، پلیدی، ماهیت استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ و همچنین سرسپردگی و نوکری برخی از حکام و سلاطین ظالم منطقه را به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: با تولید و پرورش ویروس‌های خشنونت دینی از جیب ملت‌های منطقه در پژوهشکده‌های آمریکایی و اروپایی با نشانه‌های مختلفی چون داعش، جبهه النصره، بوکوحرام، القاعده و طالبان، خاورمیانه و آفریقا تنها محل مصرف انواع تجهیزات نظامی تولید غرب و آمریکا شده است.

نماینده مردم کلیبر و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه هدف این همه ترفندها انحراف و تحریف توجه از غده سرطانی اسرائیل و افزایش نزاع و درگیری بین امت‌های مسلمان است، گفت: ما هر چه فریاد می‌زنیم، متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

فتحی پور همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌‌ای گفت: فقط اجماع بر روی منافع ملی و حرکت پشت سر رهبری، می‌تواند توفیق ما را در این مذاکرات تضمین کند.

با وجود کنترل «تورم»، تبعات «رکود» آستانه تحمل مردم را از بین برده است

وی همچنین در خصوص مسائل اقتصادی کشور به ذکر چند نکته پرداخت و اظهار داشت: در رابطه با مسئله «اقتصاد مقاومتی»، همچنان منتظر هستیم که نتایج عینی و ملموس در این زمینه به ویژه با محوریت کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان بهره‌وری را مشاهده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با وجود توفیق دولت در کنترل شتاب تورم، متاسفانه به دلیل تبعات رکود مزمن، آستانه تحمل مردم در اقصی نقاط کشور در حال از بین رفتن است.

ردپای برخی بانک‌ها در فسادهای مالی/ عقب‌ماندگی های برنامه‌های چهارم و پنجم عملیاتی شود

این نماینده مجلس، با تاکید بر اینکه بیکاری در شهرستان‌ها به مرز غیرقابل تحملی رسیده است، گفت: بیکاری، به لحاظ کمی و طولانی بودن مدت زمان آن دردآور شده است؛ همچنین رفع مشکلات پولی و مالی، کشف فسادهای گوناگون پولی و مالی با رقم‌های بسیار درشت که در این موارد رد پای برخی از بانک‌ها مشاهده می‌شود، از دیگر توصیه‌های من به دولت و به ویژه بانک مرکزی است؛ بنابراین انتظار جدی از دولت را در جهت مبارزه با این فساد و بالا بردن سطح نظارت، داریم.

فتحی‌پور افزود: در رابطه با تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه، انتظار می‌رود که دولت یک برنامه جامع و عملیاتی در زمینه حمایت از تولید ملی به طوری که بتواند عقب‌ماندگی‌های برنامه‌های چهارم و پنجم را جبران کند، تنظیم و تدوین کند و همچنین چشم‌انداز مشخصی برای رشد اقتصادی داشته باشد.

کد N852851

وبگردی