آفتاب

چین در نزدیکی تایوان و فیلیپین مانور برگزار کرد

چین در نزدیکی تایوان و فیلیپین مانور برگزار کرد

وزارت دفاع چین اعلام کرد: ناوها و هواپیمای چین امروز (چهارشنبه) از «کانال باشی» میان تایوان و فیلیپین عبور کرده تا مانورهای برنامه ریزی شده دائمی در غرب اقیانوس آرام را برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز‌، اقدامات تهاجمی رو به افزایش چین در خصوص ادعاهای حق مالکیت در دریای چین جنوبی و شرقی کشورهای منطقه را عصبی کرده و باعث افزایش نگرانی‌های واشنگتن شده و این در حالی است که چین می‌گوید هیچ تمایل خصمانه‌ای ندارد.

چین‌، فیلیپین ‌، ویتنام‌، مالزی‌، تایوان و برونئی‌ بر دریای چین جنوبی‌ ادعاهای مالکیت مشترک دارند. به نظر می‌آید که احتمالا مانورهای امروز به دلیل مکان استقرار این ناوها و هواپیماها هشدار دهنده باشد.

چین مدعی است که تایوان خود مختار و دموکراتیک جزء قلمرو خودش است اما هرگز استفاده از زور برای بدست گرفتن کنترل تایوان را رد نکرده است. در همین حال چین و فیلیپین ناخوشایندترین مناقشات در خصوص ادعاهای حق مالکیت بر دریای چین جنوبی را دارند.

لیانگ یانگ، سخنگوی نیروی دریایی چین در بیانیه‌ای نظامی گفت: این مانورهای مشترک استراتژی‌های جنگی را محک زده و به اهدافی که انتظار می‌رفت ‌، دست یافتند.

وی افزود: این مانورها در آب‌های شرق کانال باشی که مانورهای سالانه منظمی هستند هیچ کشور یا منطقه خاصی را هدف قرار نداده و مطابق با قوانین و اصول بین المللی هستند.

انتهای پیام

کد N852847

وبگردی