آفتاب
ثروتی در تذکر شفاهی:

بی‌توجهی به مشکلات «میزان» و «پدیده» ۷ هزار نفر را بیکار کرده است

بی‌توجهی به مشکلات «میزان» و «پدیده» ۷ هزار نفر را بیکار کرده است

نماینده مردم بجنورد با انتقاد از بی‌توجهی وزرای اقتصاد، دادگستری، اطلاعات و کشور برای پیگیری وضعیت موسسه «میزان» و شرکت «پدیده» گفت: این موضوع، باعث بیکاری هفت هزار نفر در سه استان خراسان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی‌الرضا ثروتی در جلسه علنی امروز مجلس، در تذکر شفاهی با بیان اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی قرار داریم، گفت: متاسفانه از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکنون هیچ جلسه‌ای درباره سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی با نمایندگان برگزار نشده است.

وی با انتقاد از خلف وعده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای سفر به حوزه انتخابیه بجنورد و جاجرم تصریح کرد: مباحث اصلی استان، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تذکر به وزرای اقتصاد، دادگستری، اطلاعات و کشور ادامه داد: تاکنون در خصوص حل مشکلات موسسه اعتباری «میزان» و شرکت «پدیده» اقدام جدی و موثری صورت نگرفته که به همین علت، بیش از هفت هزار نفر در استان‌های خراسان، بیکار شده‌اند و مسئولان مربوطه به جای تدبیر برای حل مشکل، گره‌های زیادی را برای سهامداران ایجاد کرده‌اند.

ثروتی خاطرنشان کرد: با وجود قول رئیس‌جمهور و معاونان وی برای اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری، تاکنون این کار صورت نگرفته و ما با مشکلات جدیی روبرو هستیم؛ این در حالی است که سهم سفر مقام معظم رهبری پرداخت شده و فقط سهم دولت باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه، در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: چرا به طرح سوال و استیضاح توسط نمایندگان توجه نمی‌شود؟ اگر واقعا شما توان دارید مشکلات مردم را حل کنید. متاسفانه در حال حاضر شما آیین‌نامه و قانون را هم اجرا نمی‌کنید. انتظار می‌رود هیات رئیسه به طور جدی به مشکلات مردم رسیدگی کند.

 

کد N852825

وبگردی