آفتاب

دو تصویر جنجالی که زیر ذره‌بین شبکه‌های اجتماعی رفت

دو تصویر جنجالی که زیر ذره‌بین شبکه‌های اجتماعی رفت

یک ویدئوی منتشره که از محتوای آن بر می‌آید، باراک اوباما در اجلاس سران 7 به حیدر العبادی بی اعتنایی می کند و یک تصویر از سلیم الجبوری که با شیمون پرز رییس اسبق رژیم صهیونیستی در اجلاس دافوس در حال مصافحه است، نخست وزیر و رییس پارلمان عراق را این هفته به شبکه های اجتماعی کشید.

به گزارش ایرنا، ویدئویی جنجالی و منتشر شده در شبکه های اجتماعی که ظاهرا نشان می دهد اوباما در اجلاس سران 7 کشور صنعتی جهان در آلمان به حیدرالعبادی بی اعتناست، روز سه شنبه کاخ سفید را وادار به پاسخگویی کرد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید با رد ادعاهای مطرح شده ، گفت اوباما در همه جلسات و گفت وگوهای رسمی و حاشیه ای در اجلاس 7 در آلمان با العبادی بطور کامل و مستقیم در تماس بوده است.

ارنست بی اعتنایی اوباما به العبادی را رد کرد و گفت بر خلاف آنچه گفته شده ، اوباما با العبادی در تماس بوده است.

پخش این ویدئو که با جنجالی توام با تمسخر و انتقادهای تند همراه بود، کاخ سفید را به پاسخگویی واداشت، اما به نظر می رسد برغم توضیح کاخ سفید، موضوع درروزهای آینده در شبکه های اجتماعی از سوی فعالان رسانه ای پیگیری شود.


درهمین حال اما یک تصویر منتشر شده در فیسبوک در دو روز گذشته جنجال دیگری را این بار علیه سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق بر انگیخت. این تصویر او را نشان می دهد که به گرمی دستان شیمون پرز رییس اسبق رژیم صهیونیستی را در حاشیه اجلاس دافوس در بحرالمیت اردن در25 می میلادی گذشته می فشارد.

اگرچه کارشناسان در باره اصالت تصویر منتشر شده اظهار نظر نکرده اند، اما فعالان سیاسی و رسانه ای در شبکه های اجتماعی به شدت به الجبوری حمله کرده اند و خواستار پاسخگویی وی شده اند.



'مصافحه سلیم الجبوری با دشمن' تیتر پایگاه خبری المعلومه است که به این موضوع پرداخته است.

کاربران شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه خواستار پاسخ وی به این ماجرا شده اند، او را به دلیل اینکه با دشمن عراق که با عرب های نفتی علیه این کشور برنامه ریزی می کند، مصافحه کرده، مورد حملات شدید قرار داده اند.

این کاربران عصبانی همچنین از الجبوری انتظار داشته اند که با ورود شیمون پرز به نشست ، همانند برخی از اعضای هیات عراقی که جلسه را ترک کردند، از نشست خارج می شد. به همین دلیل آنان از پارلمان عراق درخواست کرده اند که الجبوری را وادار به پاسخگویی کند.

منابع رسمی هنوز به این حملات در شبکه های اجتماعی به رییس پارلمان و نخست وزیر عراق واکنش نداشته اند.

31052

کد N852770

وبگردی