آفتاب

نظر سراج درباره بازداشت بقایی/فعلا هیچ کس حق افشای جزئیات پرونده را ندارد

نظر سراج درباره بازداشت بقایی/فعلا هیچ کس حق افشای جزئیات پرونده را ندارد

جماران نوشت:

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه طبق قانون کسی اجازه ی اعلام جزییات پرونده بقایی را ندارد گفت: مطمئنا بعد از قطعی شدن این پرونده، جزییاتش از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

ناصر سراج درباره ی برنامه های سازمان بازرسی برای جلوگیری از اشاعه فساد سیستمی در کشور اظهار کرد: ما در قوه قضائیه کاری به شخص و مسئولیتش نداریم، هرکس، در هر سطحی و در هر جا فساد کرده باشد ما پس از انجام بررسی‌های لازم وی به دستگاه قضایی معرفی می کنیم.

وی افزود: قوه قضائیه تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از فساد و برخورد با عاملان آن را انجام می دهد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: این سازمان برنامه ریزی لازم را انجام برای جلوگیری از فساد سیستمی انجام داده است، اما گزارش های ما محرمانه است و طبق قانون حق افشا کردن آن ها را نداریم.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است که طبق این برنامه ریزی، در رابطه با فساد در هر سطحی برخورد خواهیم کرد.

سراج در رابطه با برنامه های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای مقابله با فساد دولتمردان نیز یادآور شد: جلسات این ستاد به صورت منظم برگزار می شود، اما ستاد مبارزه کننده نیست و وظیفه اش هماهنگی ارگان هایی است که در رابطه با مبارزه با فساد مسئولیتت دارند و الحمدلله ما وقفه ای در برگزاری جلسات ستاد نداشته ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که از جریان بازداشت معاون اول دولت دهم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطلع بوده است یا خیر؟ گفت: من از این موضوع تا پیش از اعلام توسط سخنگوی دستگاه قضایی بی اطلاع بودم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره ی چرایی عدم اعلام جزییات بازداشت بقایی ( معاون محمود احمدی نژاد که طبق اعلام سخنگوی دستگاه قضایی 2 روز پیش بازداشت شده است) نیز عنوان کرد: درباره اعلام جزییات این پرونده باید اعلام کنم که طبق قانون هیچ کس حق افشای جزییات آن را ندارد تا پرونده تعیین و تکلیف قطعی شود.

سراج درباره ی اینکه پرونده بقایی متعلق به چه زمانی است؟ هم خاطر نشان کرد: نمی توانم اعلام کنم. مطمئنا بعد از قطعی شدن این پرونده، جزییاتش از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

29220

کد N852730

وبگردی