آفتاب

معاون امنیتی وزارت کشور: سازماندهی حمله به مطهری هنوز تایید نشده است

معاون امنیتی وزارت کشور: سازماندهی حمله به مطهری هنوز تایید نشده است

ایلنا نوشت:


معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: مدرکی که نشان دهد افراد شناسایی شده حمله به مطهری٬ توسط گروه خاصی سازماندهی شده‌اند، وجود ندارد.

حسین ذوالفقاری با اشاره به حادثه حمله به مطهری در شیراز عنوان کرد: کسانی در ماجرای شیراز و حمله به مطهری نقش داشتند، موانعی را ایجاد کرده و درگیری را در ابتدای فردوگاه شیراز شکل داده بودند. این افراد بر اساس اسناد و مدارک و فیلم‌ها و عکس‌ها شناسایی و به دستگاه قضایی نیز معرفی شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: قوه قضاییه برای این افراد قرار صادر کرده است. حتی برخی از این افراد چند روز در بازداشت بودند. بر اساس گزارشی که به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی ارائه شد، آقای روحانی ادامه پیگیری را به قوه قضاییه محول کرد. بنابراین جزئیات کار در حال حاضر از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هویت این افراد قابل بیان است و اینکه آیا ثابت شده آنها سازماندهی شده بودند، گفت: تا این لحظه سند و مدرکی که هم نشان دهد این افراد برای حمله به مطهری٬ از سوی گروه یا فرد خاصی سازماندهی شده بودند، وجود ندارد. البته اینکه این افراد در ادامه اظهارات خود چه مطالبی را بیان می‌کنند و قاضی پرونده در مورد آنها چه تشخیصی می‌دهد، موضوعی است که باید به آینده و ادامه مسیر بازپرسی واگذار کرد.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که چرا اخیرا فضای شیراز اینقدر ملتهب و متشنج شده، خاطرنشان کرد: در گزارشی که ما تنظیم کردیم، همه این دلایل را ذکر کرده‌ایم. ما به مسئله شیراز به شکل همه جانبه و از دید همه طرف‌ها نگاه کردیم. مواردی که را که از نظر ما در بروز و ظهور چنین اتفاقاتی نقش دارند، اعلام کره و در اختیار مسئولان قرار دادیم.

29220

کد N852729

وبگردی