آفتاب

رایزنی‌های سیاسی ایران و کره جنوبی در سئول

رایزنی‌های سیاسی ایران و کره جنوبی در سئول

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: تهران و سئول طی روزهای آینده رایزنی هایی را درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ و وضعیت سیاسی شبه جزیره کره انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ،‌ وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رایزنی هایی سیاسی سالانه میان ایران و کره جنوبی روز پنج شنبه در سئول به رهبری کوان هی سئوگ رئیس بخش آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه و عبد الرسول مهاجر همتای ایرانی وی انجام خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در جریان این رایزنی‌های سیاسی قرار است دو طرف دیدگاه های خود درباره مسائل مربوط به منافع دو جانبه همکاری‌های میان دو کشور، توافق هسته‌ای احتمالی با ایران و مسأله تحریم‌ها ، وضعیت سیاسی خاورمیانه شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا بحث و گفت‌وگو شود.

به گزارش یونهاپ ، این دیدار در حالی انجام می‌شود که کره جنوبی در تلاش است تا پیش از لغو تحریم های بین‌المللی علیه ایران یک جای پای محکم در این کشور برای خود باز کند.

انتظار می رود مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تا پایان ماه ژوئن به توافقی جامع منجر شود که لغو تحریم های بین‌المللی علیه تهران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور را به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، همچنین رایزنی هایی برای سفر قائم مقام وزیر امور خارجه و معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی به ایران طی هفته‌های آینده در جریان است. مهاجر در سفرش به سئول نیز قرار است با معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کند.

کره جنوبی یکی از اصلی ترین خریداران آسیایی نفت خام ایران در کنار هند و چین محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N852717

وبگردی